Thursday, Jun 6, 2019

صفحه نخست » موضع گیری جان کری درباره ارتباط داشتن با مقامات ایران

Kerry.jpgرادیو فردا - جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا، با رد اتهام‌ها علیه خود گفته است هیچ تماسی با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران نداشته است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، ۱۹ اردیبهشت امسال با اشاره به آمادگی‌اش برای مذاکره با ایران گفته بود جان کری با مقام‌های جمهوری اسلامی «تماس‌های زیادی دارد و به آنها گفته که تماس نگیرند».

مایک پومپئو، وزیر خارجه فعلی آمریکا، نیز با اشاره به گزارش‌ها درباره تماس‌های جان کری با مقام‌های تهران، آن را«ناشایست» توصیف کرده بود.

با این حال جان کری روز پنج‌شنبه به شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گفت پس از پایان تصدی‌اش بر وزارت خارجه آمریکا هیچ تماسی با مقام‌های ایران «درباره هیچ موضوعی» نداشته است.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

جان کری با اشاره به اینکه در دوره تصمیم‌گیری دولت ترامپ برای خروج از برجام «فقط با یک ایرانی» در این باره حرف زده است گفت: در کنفرانس امنیتی مونیخ برای چند دقیقه با وزیر خارجه ایران صحبت کردم «اما حتی کلمه‌ای هم در دوران بعد از وزارتم در این باره که آنها باید چه کنند یا چه نکنند نگفته‌ام. این به من مربوط نیست».

وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت داشتن بحث‌های عمومی توسط وزرا و سناتورهای سابق آمریکایی برای کسب اطلاع امری رایج است.

جان کری هم از سوی شخص رئیس‌جمهور آمریکا و هم از سوی وزیر خارجه فعلی این کشور متهم است که توصیه‌هایی را برای طرف ایرانی خود در زمان پس از مسئولیت داشته‌ است. او تلویحا به نقض قانون لوگان نیز متهم شده است.

جان کری که برای شرکت در مراسم یادبود نبرد نرماندی به فرانسه رفته است همچنین وجود هرگونه «کانال مخفی» در این موضوع را رد کرد اما گفت وزیران خارجه سابق، سناتورها و بسیاری دیگر برای «دریافت کامل اطلاعات» مباحثاتی عمومی داشته‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy