Thursday, Jun 6, 2019

صفحه نخست » امام جمعە جوانرود به دلیل اعلام عید فطر برخلاف نظر خامنه‌ای بازداشت شد

friImam_060319.jpgصدای آمریکا - امام جمعە یکی از مساجد شهرستان جوانرود در استان کرمانشاه بە دلیل اعلام عید فطر در روزی غیر از آن روزی که رهبر جمهوری اسلامی عید اعلام کرده بود، از سوی نهادهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدە است.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو روز چهارشنبه ۱۵ خرداد گزارش داد که ماموران ادارە اطلاعات شامگاه دوشنبە ۱۳ خرداد با یورش بە منزل شخصی ملا عبدالقدوس حسینی، امام جماعت مسجد خاتم الانبیاء جوانرود، او را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

یک منبع مطلع به هه‌نگاو گفت که ملا عبدالقدوس پس از آن کە روز سە شنبە ۱۴ خرداد را روز عید فطر اعلام کردە بود، بازداشت شدە است.

به گزارش هەنگاو، نهادهای امنیتی طی هفتە گذشتە روحانیون کرد را احضار و بە آنها هشدار دادە بودند که روز سەشنبە هم زمان با سالروز مرگ آیت الله خمینی است و نباید عید فطر اعلام شود.

روز چهارشنبه ۱۵ خرداد نیز در حالی که نماز عیدفطر در مصلای تهران و دیگر شهرهای ایران برای مسلمانان شیعه برگزار شده است، نیروهای امنیتی از برگزاری نماز عیدفطر اهل سنت در نمازخانه یافت‌آباد جلوگیری کرده‌اند.

پیشتر سام براون بک، سفیر آمریکا در امور آزادی مذهبی، به صدای آمریکا گفت: «ایران در گروه کشورهای درگیر در آزار و اذیت اقلیت های مذهبی، فجیع ترین کارنامه را در وزارت خارجه آمریکا دارد و این رژیم هر اقلیت مذهبی که نامناسب تشخیص دهد را مورد آزار و اذیت قرار می دهد.»

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

وزارت خارجه ایالات متحده بارها نسبت به نقض حقوق اقلیت های مذهبی - از جمله مسلمانان اهل سنت، بهائیان، نوکیشان مسیحی، غیره - توسط رژیم جمهوری اسلامی اعتراض و آن را محکوم کرده است. به رغم مسلمان بودن رهبران جمهوری اسلامی، میلیون‌ها تن از مسلمانان اهل سنت در ایران با محدودیت های گسترده ای مواجه هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy