Monday, Jun 10, 2019

صفحه نخست » علی لاریجانی خواستار برخورد با برگزاری پارتی مختلط در سفارتخانه‌ها شد + واکنش سفیر بریتانیا

larijani_061019.jpgرادیو فردا - رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یک نماینده مجلس از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خواست که موضوع «برگزاری پارتی مختلط در برخی سفارتخانه‌ها» را پیگیری کند.

در جلسه روز دوشنبه ۲۰ خرداد مجلس، هشت نماینده اصولگرا در تذکری کتبی به وزیران خارجه و ارشاد خواستار توضیح آنها در مورد «پارتی مختلط با حضور سفرای بعضی کشورهای خارجی» شدند.

علیرضا سلیمی، نماینده محلات در مجلس، نیز در تذکری شفاهی گفت: «در کشور ما سفارتخانه‌ای پارتی مختلط برگزار می‌کند و هنرمندنماها شرکت می‌کنند و در ماه مبارک رمضان مشروب سرو می‌شود؛ این جای تعجب دارد».

وی اضافه کرد: «دولت انگلیس از هر ابزاری برای برخی مسائل استفاده می‌کند، این سفارتخانه یک روز مراسم افطاری می‌گیرد و روز دیگر پارتی مختلط برگزار می‌کند».

علی لاریجانی، رئیس مجلس، نیز در پاسخ به این تذکر از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواست که این موضوع را پیگیری کند.

پیش از این نیز تعدادی از نمایندگان مجلس و رسانه‌های اصولگرا به مراسم افطاری سفارت بریتانیا اعتراض کرده بودند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

سفیر بریتانیا در تهران در توئیتر خود این انتقادها را « بسيار عجيب» خواند و نوشت که مراسم افطار «به نشانه احترام به اسلام» برگزار شده است.

پیش از این همچنین گزارش‌هایی درباره بازداشت برخی از دیپلمات‌های خارجی در برخی مهمانی‌ها در تهران منتشر شده است.

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، پیشتر خبر داده بود که دو دیپلمات بریتانیایی و هلندی روز جمعه ۱۰ خرداد، در یک «پارتی مختلط» در تهران بازداشت و پس از تحویل به پلیس امنیت «احراز هویت و آزاد شدند».

این خبرگزاری اعلام کرد که این پارتی در منطقه ولنجک تهران برگزار شده بود.

خبرگزاری تسنیم جزئیات بیشتری درباره این اتفاق منتشر نکرده بود و مقامات قضایی نیز هنوز به این خبر واکنش نشان نداده‌اند.

در مرداد ۹۵ نیز اعلام شد که هیرویاسو کوبایاشی، سفیر ژاپن در تهران، چهار ماه پیشتر هنگام شرکت در یک مهمانی ایرانی که در آن مشروبات الکی سرو می‌شد، برای مدت کوتاهی بازداشت شده بود.

پیش از آن عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران خبر داده بود خانه‌ای در تهران، که به گفته او برای برگزاری «مجلس مختلط» برای برخی از دیپلمات‌های کشورهای خارجی و ایرانیان مرتبط مهیا شده، کشف شده است.

او در همان زمان اعلام کرد که از این خانه «چهار هزار لیتر مشروب الکلی» کشف شده و دو تبعه ایران با تابعیت مضاعف نیز دستگیر شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy