Friday, Jun 14, 2019

صفحه نخست » آخوند کشی ها کار کیست؟

IB_061419.jpgایران بریفینگ / سوء قصد علیه روحانیون و معممین در چند شهر ایران شدت گرفته است. ساعت ۹ شب یکشنبه ۱۹ خرداد احمد محسن زاده امام جمعه نسیم شهر بدست افراد ناشناس توسط سلاح کمری مورد سو قصد قرار گرفت و در دم کشته شد.

حسین رضازاده نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس کشته شدن امام جمعه کازرون را «فاجعه» و زنگ خطری برای مسئولان خوانده است.

این نماینده دوشنبه، ۲۰ خردادماه، در جلسه علنی مجلس در نطق خود خواستار توجه بیشتر مسئولان کشوری و نیروهای امنیتی و نظامی نسبت به وضعیت امنیتی کشور شده تاکید کرده باید مواظب امنیت اقتصادی و معیشتی مردم بوده و اقدامات افراد مشکوک در همه زمینه‎ها را قبل از هر اقدام خطرناکی که غیرقابل جبران است را رصد کرده و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

مقام‎های جمهوری اسلامی هنوز به یک جمعبندی نرسیدند که حمله به روحانیون و قتل آن‌ها با چه هدف و انگیزه‎ای است. برخی معتقدند بخشی از این سوء قصدها که شامل تعدادی از مدیران استانی هم شده تسویه حساب‎های شخصی و کینه‎جویی‎ است، اما مسئله فراتر از این حرف‎هاست به نظر می‏رسد بخشی از جامعه نسبت به ماهیت جمهوری اسلامی دچار نفرت و انتقام شده است. افزایش خشونت‎های اجتماعی بازتاب وضعیت خطرناکی است که در لایه‎های پنهان جامعه ایران در حال وقوع است و به احتمال زیاد ریشه آن‎ها در نابرابری‎ها و تعارضات و تبعیض‌هاست همچنان که نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز به آن اشاره کرده است.

مسئولیت افراط‌گرایی که رگه‎های آن در جامعه ایران پررنگ‎تر از گذشته خود را بروز می‎دهد، حکومت است. وقتی مسئولان و مقام‎های عالی به جای رسیدگی به خواسته‎ها و مطالبات حداقلی شهروندان به فکر پرکردن جیب‎خود و خانواده‌شان هستند و در انواع و اقسام مفاسد مالی و جنسی دست و پا می‎زنند اثری که در جامعه خواهد گذاشت چیزی جز بحران‎های پیش رو نیست.‎

قتل و سوء قصد، حمله، ضرب و شتم، شعار و تمسخر روحانیون همگی رد شدن از خط قرمزهای ولی فقیه است. نتیجه چهل سال تبلیغ با هزینه‎های کلان نفرت جامعه از روحانیون شده و نهادی که عنوان «روحانیت» را یدک می‎کشد به شدت در نزد توده مردم افول کرده هرچند کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران ادعا می‎کند، مردم روحانیت را مثل جان در آغوش می‌گیرند!

آیت‌الله حسینی بوشهری دبیر شورای‎عالی حوزه علمیه، نهم اردیبهشت، در «همایش مبلغان اعزامی ماه رمضان به یگان‎های سپاه» گفته «دشمن از طریق فضای مجازی با استفاده از مطالب مسموم و شبهه پراکنی در صدد ایجاد انحراف در عقاید مردم است.»

پس از قتل مصطفی قاسمی موجی از تبلیغات و مظلوم نمایی با هدف تطهیر روحانیون به راه افتاد.

ریشه‎های خشونت در جامعه علیه روحانیون با عملکرد دستگاه‎های حکومتی و خود آن‎ها آبیاری می‎شود همچنان که زیاده‎گویی‎ها و دخالت‎های آنان در زندگی شخصی مردم بارها با واکنش‎های مشابه مواجه شده است.

در سال‎های گذشته موارد متعدد از ضرب و شتم و قتل آخوندها در شهرهای مختلف ایران گزارش شده است اما در طی ماههای اخیر این سومین آخوند است که کشته می شود در حالی که هنوز به درستی مشخص نیست قتلهای زنجیره ای روحانیون پروژه مظلومیت نمایی نهادهای امنیتی برای روحانیت است یا تسویه حسابهای داخلی و یا ثمره بغض و نارضایتی مردم .



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy