Saturday, Jun 15, 2019

صفحه نخست » سی‌ان‌ان: پیش از حمله به نفتکش‌ها، ایران پهپاد در حال فیلمبرداری آمریکا را هدف قرار داد

947F78D4-3218-446B-9468-2651D636C4B1.jpegصدای آمریکا

یک مقام آمریکایی به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت که ساعاتی پیش از حمله به دو نفتکش در دریای عمان در روز پنجشنبه ۲۳ خرداد، نیروهای ایرانی یک فروند موشک زمین به هوا به سوی یک پهپاد آمریکا شلیک کرده‌اند.

شبکه تلویزیونی سی‌ان ان روز شنبه ۲۵ خرداد به نقل از یک مقام آمریکایی با اعلام این خبر گزارش داد که این موشک به هدف نخورده و در دریا سقوط کرده است.

بنابر این گزارش این مقام آمریکایی که نامش اعلام نشده،‌ گفت که پهپاد آمریکا ام‌کیو- ۹ پیش از شلیک این موشک، چند قایق ایرانی را رصد کرده که به سمت نفتکش‌ها در حال حرکت بودند.

صبح پنجشنبه ۲۳ خرداد، رسانه های محلی از وقوع دو انفجار مهیب در دو نفتکش در دریای عمان خبر دادند. این انفجارها منجر به آتش‌سوزی در آن نفتکش‌ها شد.

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

وزیر خارجه ایالات متحده روز پنجشنبه در یک نشست خبری، جمهوری اسلامی ایران را مسئول حمله به نفتکش ها در دریای عمان دانست. آقای پمپئو گفت که ایران در تاریخ ۲۲ آوریل جهان را تهدید کرد که روند انتقال نفت در تنگه هرمز را مختل می‌کند و اکنون در جهت عملی کردن آن تهدید، تلاش می کند.

آمریکا مدارک نقش ایران در حمله به نفتکش ها را عصر پنجشنبه در اختیار شورای امنیت قرار داد.

همچنین روز جمعه، جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا، گفت که این کشور دلیلی ندارد ادعای ایالات متحده درباره دست داشتن ایران درانفجار دو نفتکش در دریای عمان را نپذیرد.

اتحادیه اروپا نیز از ایران و آمریکا خواست خویشتن‌داری کنند.

پیش از این، آمریکا، ایران را مسئول خرابکاری در چهار نفتکش در فجیره امارات معرفی کرده بود که یک ماه پیش رخ داد.

تنش بین ایران و آمریکا بعد از خروج ایالات متحده از برجام افزایش یافت. با این حال مقام های نظامی ایالات متحده می گویند به دنبال جنگ با ایران نیستند و دیپلماسی را ترجیح می‌دهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy