Sunday, Jun 16, 2019

صفحه نخست » دکمه اصلی موشک ها را خامنه ای زده است

061519A_top.jpgشبکه بیان - جمهوری اسلامی جنگ را به طور ناقص آغاز کرده است تا پایان دهنده اش کشورهایی مثل ایالات متحده، اسرائیل و عربستان باشند.

حمله به تانکرهای نفتی در دریای عمان، اکنون اشکال جدیدی به خود می گیرد و برای سایر کشورها هم مشخص می شود که پشت این حملات، سپاه پاسداران بوده است.

در حالی که روسیه گفته بود نباید سریعا ایران را متهم به این حملات کرد اما طولی نکشید که جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس هم اعلام کرد که تقریبا قطعی است که حملات کار ایران بوده است.

وزیر خارجه انگلستان مدعی شد که این حملات به طور قطع توسط ایران انجام شده است.

گزارشات حاکی از این است که این حملات با چسباندن مین توسط زیردریایی های سپاه انجام شده است.

ساعاتی پس از حمله به دو نفتکش در دریای عمان، مایک پمپئو در یک اطلاعیه اعلام کرد که حملات به طور قطعی کار ایران بوده است.

وی که حتی به پرسش خبرنگاران پاسخ نداد، با اطمینان خاطر این مساله را عنوان و اعلام کرد این امکانات برای حمله در اختیار ایران است.

جمهوری اسلامی پیش از این بارها تهدید کرده بود که اگر نفت ایران صادر نشود، اجازه نمی دهد هیچ نفتی از تنگه هرمز بگذرد.

حالا این کشتی ها که خارج از آبهای ایران نیز هدف حمله قرار گرفته اند، پیام روشن و صریح جمهوری اسلامی را منتقل کرده است.

اگرچه محمدجواد ظریف با انتشار یک توییت، این واقعه را فراتر از مشکوک اعلام کرد اما با مدارک به دست آمده مشخص شده است که هدف جمهوری اسلامی آتش افروزی است و البته این مساله را هنوز نپذیرفته است.

پیش از این در جریان جنگ سوریه نیز جمهوری اسلامی همکاری با دولت بشار اسد را نمی پذیرفت و صرفا اعلام می کرد که حضور نیروهایش در سوریه، مستشاری هستند اما پس از چندی و با انتشار مدارک، مشخص شد که نه تنها این حضور مستشاری نیست بلکه در راستای ماندن در قدرت در حال جنگ در سوریه است.

رفتار بی ثبات کننده جمهوری اسلامی در منطقه نشان داده است که حکومت این کشور در تلاش برای ایجاد یک جنگ منطقه ای است.

برخی تحلیل ها حاکی از این است که جمهوری اسلامی تلاش می کند با ایجاد یک جنگ، به مساله انتخابات در آمریکا ضربه بزند تا در سال آینده، این دونالد ترامپ نباشد که دوباره درب اصلی اتاق رییس جمهور در کاخ سفید را باز کند.

حمله به نفتکش ژاپنی در حالی که شینزو آبه در تهران به سر می برد، می تواند پیامی به سایر پیام رسانان باشد که پیام ترامپ را به تهران نرسانند.

علی خامنه ای نیز آنطور که وبسایت او، ویدیویی را منتشر کرد نمی خواهد هیچ پیامی را از واشنگتن دریافت کند.

اگرچه دونالد ترامپ اعلام کرده که راه درازی تا توافق میان تهران و واشنگتن وجود دارد اما حمله به نفتکش ها و حضور فوری پمپئو پشت محل گفتگو با خبرنگاران، بیشتر از آنکه یک کنفرانس مطبوعاتی جلوه کند، یادآور حملات به عراق در دوره پرزیدنت بوش است.

جمهوری اسلامی آغازگر جنگ دیگری در منطقه شده است و از هم اکنون هر موشکی که به سمت ایران روانه شود، پیشاپیش کلید اصلی آن را علی خامنه ای در بیت خود زده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy