Sunday, Jun 16, 2019

صفحه نخست » انتشار فیلم پرواز مشترک هواپیماهای اف۱۵ عربستان سعودی و آمریکا بر فراز خلیج‌فارس

F15_061419.jpgیورونیوز - وزارت دفاع عربستان سعودی، روز یکشنبه ۲۶ خرداد ، از پرواز مشترک هواپیماهای اف ۱۵ این کشور به همراه جنگنده‌های آمریکا بر فراز آب های خلیج فارس خبر داد.

بنا به گزارش العربیه و اسکای نیوز عربی، در این پرواز هواپیماهای سوختگیری نیز جنگنده‌های آمریکا و عربستان سعودی را همراهی می کردند.

صفحه توییتر وزارت دفاع عربستان سعودی در این زمینه، چندین تصویر و یک ویدیو از پرواز جنگنده آمریکا و عربستان سعودی منتشر کرده است.

وزارت دفاع عربستان سعودی در صفحه توییتر خود هدف از این اقدام را «ارتقاء همکاری‌های نظامی بین دو کشور» عنوان کرده است.

پس از تنش های اخیر در منطقه، عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای عربی منطقه نظیر بحرین، با درخواست آمریکا در استقرار نیروهای این کشور در منطقه خلیج فارس موافقت کرده بودند.

انتشار تصاویر پرواز هواپیماهای عربستان سعودی و آمریکا بر فراز آبهای خلیج فارس، تنها چند ساعت پس از تاکید محمد بن سلمان مبنی بر اینکه کشورش «در رویارویی با هر تهدیدی درنگ نمی‌کند»، صورت می گیرد.

ولیعهد عربستان سعودی، در گفت‌وگویی اختصاصی با روزنامه «الشرق الاوسط» تاکید کرد که کشورش خواهان جنگ در منطقه نیست، اما در رویارویی با هر تهدیدی علیه ملت، حاکمیت و منافع پادشاهی سعودی، هرگز درنگ نمی‌کند.

سنتکام: موشک ایرانی با فاصله یک‌ کیلومتری از پهپاد آمریکایی رد شد

ایران اینترنشنال - فرماندهی ستاد مرکزی نیروهای آمریکا، سنتکام، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک موشک زمین به هوای ایرانی صبح پنجشنبه۲۳ خرداد تلاش کرد تا پهپاد آمریکایی MQ-9 را بر فراز دریای عمان هدف قرار دهد اما با اختلاف حدود یک کیلومتر از هدف رد شد.

بر اساس اطلاعیه سنتکام، قصد ایران از حمله موشکی به پهپاد آمریکا، ایجاد اختلال در عملیات نظارت بر حمله به نفتکش کوکوکا کاریجیس بوده است.

نگرانی اروپا از امکان کشیده‌ شدن به درگیری نظامی بین ایران و آمریکا

روزنامه عربی شرق‌الاوسط به نقل از چند منبع دیپلماتیک اعلام کرد که دولت‌های اروپایی با اشاره به سرعت تحولات امنیتی در خلیج‌فارس، از کشیده شدن پای خود به یک درگیری نظامی بین ایران و آمریکا ابراز نگرانی کرده‌اند.

این نشریه در گزارشی که یکشنبه ۲۶ خرداد منتشر کرده، از قول چند مقام دیپلماتیک اروپایی که نخواستند نامی از آن‌ها برده شود، نوشت کشورهای اروپایی به دلیل همین نگرانی‌ها «واکنش سردی» به ویدیویی که وزارت دفاع آمریکا درباره دست داشتن ایران در حمله‌های اخیر در دریای عمان منتشر کرد، نشان دادند.

واشینگتن با انتشار تصاویر ویدیویی از یک قایق تندروی سپاه در کنار کشتی آسیب‌دیده، گفت سپاه پاسداران در این حملات نقش داشته است.

بنا به گزارش شرق‌الاوسط، این منابع اروپایی اضافه کرده‌اند که حتی دولت بریتانیا با اینکه موضع آمریکا در مورد این حملات را تایید کرد، اعلام کرد نیاز دارد بررسی مستقلی درباره این موضوع داشته باشد.

با این حال،‌ امروز رسانه‌ها گزارش دادند که جرمی هانت،‌ وزیر خارجه بریتانیا، اعلام کرده است که بررسی‌های اطلاعاتی کشورش نشان می‌دهد نقش و مسئولیت ایران در این حملات «تقریبا قطعی»‌ است.

بنا به گزارش شرق‌الاوسط، شدیدترین واکنش به این موضوع از سوی هایکو ماس،‌ وزیر خارجه آلمان،‌ صورت گرفت که هفته گذشته به تهران سفر کرده بود تا تنش در خاورمیانه را کاهش دهد. او گفته بود شواهد آمریکا برای مجرم دانستن ایران کافی نیست.

در روزهای گذشته،‌ برخلاف موضع مقام‌های دولت و کنگره آمریکا،‌ اتحادیه اروپا خواستار خویشتنداری و بررسی بیشتر شده‌ است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy