Sunday, Jun 16, 2019

صفحه نخست » جزئیات جدید سنتکام درباره تلاش ایران برای زدن پهپاد آمریکایی

drone_061619.jpgبی بی سی - ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی درباره هدف قرار دادن یک پهپاد تجسس آمریکایی از سوی ایران در آب‌های دریای عمان را تایید کرده و گفته که این اقدام ناموفق بوده است.

در این بیانیه به حمله دیگری هم به یک پهپاد آمریکایی دیگر اشاره شده که به گفته سنتکام کار حوثی‌های یمن بوده و در آن پهپاد آمریکایی ساقط شده است.

سنتکام می‌گوید روزی که دو نفتکش‌ در دریای عمان هدف حمله قرار گرفت، یک موشک زمین به هوای ایران، پهپاد MQ-۹ آمریکا را هدف گرفته تا مانع از "مشاهده حمله سپاه پاسداران به نفتکش کوکوکا کوریجس شود."

بنابر این بیانیه، پهپاد آمریکایی ساعت ۶:۲۰ صبح به وقت محلی و دقایقی قبل از آن که به صورت ناموفق هدف قرار بگیرد، به نفتکش آلتیر -کشتی دیگری که هدف قرار گرفت - رسیده و شاهد آتش‌سوزی این نفتکش بوده است.

به گفته سنتکام پرتاب موشک ایرانی ناکام بوده و در نزدیک‌ترین نقطه عبور، حدود یک کیلومتر با پهپاد آمریکایی فاصله داشته است.

"حمله حوثی‌ها به پهپاد آمریکایی"

در بیانیه سنتکام که روز یکشنبه ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) منتشر شد، به حمله‌ای دیگر به یک پهپاد آمریکایی در تاریخ شش ژوئن اشاره شده که به گفته سنتکام از سوی حوثی‌ها در یمن صورت گرفته است.

سنتکام می‌گوید در آن حمله یک پهپاد MQ-۹ دیگر با یک موشک زمین به هوای SA-۶ حوثی‌ها ساقط شده است

بنا بر بیانیه سنتکام ارتفاع برخورد نشان‌دهنده افزایش توانایی حوثی‌ها نسبت به حملات قبلی آنهاست.

سنتکام مدعی شده که بر اساس ارزیابی آنها چنین پیشرفتی با کمک ایرانی‌ها میسر شده است.

ایران اتهام کمک نظامی به شیعیان حوثی یمن را رد می‌کند و می‌گوید از این گروه حمایت معنوی می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy