Tuesday, Jun 18, 2019

صفحه نخست » میشل پلاتینی در ارتباط با پروندۀ واگذاری مسابقات جهانی ٢٠٢٢ به قطر بازداشت شد

platini_061719.jpgرادیو بین المللی فرانسه - سه سال بعد از گشایش پروندۀ فساد در شرایط واگذاری بازی‌های جام جهانی فوتبال ٢٠٢٢ به قطر، میشل پلاتینی، مدیر پیشین "یوفا" (اتحادیۀ فوتبال اروپا) و معاون قبلی "فیفا" به دستور مقامات قضایی فرانسه تحت بازداشت موقت قرار گرفت.

میشل پلاتینی، ستارۀ پیشین تیم ملی فوتبال فرانسه که اینک ۶۴ سال دارد، همراه با خانم سوفی دیون - مشاور سابق نیکلا سارکوزی در امور ورزش - تحت بازداشت قرار گرفتند. پروندۀ آنان توسط ادارۀ مبارزه با فساد پلیس قضایی فرانسه در حال بررسی است. همچنین کلود گئان، رئیس دفتر نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری پیشین فرانسه، به عنوان شاهد احضار شده است.

روز سه‌شنبه ١٨ ژوئن/٢٨ خرداد، چند ساعت بعد از بازداشت میشل پلاتینی، مشاوران وی اعلام کردند که او هیچ کار غیرقانونی انجام نداده و هیچ ارتباطی با پروندۀ موجود ندارد. آنان تأکید می‌کنند که بازداشت موقت به معنای اثبات جرم نیست.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

هدف اصلی از تحقیقات، روشن شدن نحوۀ واگذاری مسابقات جام جهانی به قطر است. سِپ بلاتر، رئیس پیشین فیفا به طور غیرمستقیم میشل پلاتینی را متهم کرده که در جهت برگزاری مسابقات ٢٠٢٢ در قطر، اعمال نفوذ کرده است. در این پرونده پای نیکلا ساکوزی رئیس جمهوری پیشین نیز به میان کشیده شده است. مقامات قضایی فرانسه در حال تحقیق در بارۀ یک جلسۀ محرمانه‌اند که در سال ٢٠١٠، با حضور سارکوزی، پلاتینی و ولیعهد وقت قطر (که اینک امیر است) برگزار شده است.

سپ بلاتر ادعا کرده که قبلاً "توافق‌های دیپلماتیکی" صورت گرفته بود تا مسابقات ٢٠٢٢ در آمریکا برگزار گردد، اما این توافق‌ها به دنبال اعمال نفوذ سارکوزی به نتیجه‌ای نرسیده است. ظاهراً سارکوزی به نفع قطر موضع‌گیری کرده است. در این میان پلاتینی نیز متهم است که به پیروی از سارکوزی، به نفع قطر رای داده است.

میشل پلاتینی تا سال ٢٠١۵ معاونت "فیفا"، فدراسیون بین‌المللی فوتبال را نیز به عهده داشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy