Tuesday, Jun 18, 2019

صفحه نخست » گزارش وب‌سایت امنیتی دبکا از طرح ایران برای حمله به تاسیسات نفتی سعودی

debka_061819.jpgسایت العربیه - سایت اسرائیلی دبکا سه‌شنبه 18 ژوئن نوشته گزارش‌هایی اطلاعاتی به دست آورده که می‌گوید ایالات متحده آمریکا طرحی متعلق به سپاه پاسداران ایران را رصد کرده است که برمنای ان قصد داشته طی روزهای آینده حمله‌ای بزرگ علیه تاسیسات نفتی سعودی رصد کند؛ مساله‌ای که باعث شد سعودی به حال آماده‌باش کامل در آید اما ایرانی‌ها از این طرح خود عقب‌نشینی کردند.

بنا بر این گزارش، روز دوشنبه گذشته دستیاران بلندپایه اعضای کنگره برای حضور در جلسه‌ای در کاخ سفید دعوت شدند. در این جلسه به آن‌ها گفته شد در صورت اجرای این حمله، ایالات متحده دخالت خواهد کرد و واکنش نظامی نشان خواهد داد.
منابع مستقل هنوز این گزارش را تاییدن کردند.

سایت اسرائیلی نوشته است که این گزارش را از منابع اطلاعاتی نظامی به دست آورده و در آن آمده است: «ایالات متحده از چند روز اطلاعاتی به دست آورده که می‌گوید سپاه پاسداران ایران، آمادگی‌های خود را برای حمله به هدف نفتی مهمی در سعودی طی روزهای آینده به پایان رسانده است».

درباره چونگی این حمله توضیحی داده نشده است. چنین حملاتی پیشتر از راه گروه‌های وابسته منطقه‌ای همچون حوثی‌ها یا قایق‌های تندروی وابسته به سپاه پاسداران انجام می‌شد.

سایت دبکا درباره شیوه واکنش نظامی احتمالی آمریکا هم توضیحی نداده است.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

روز دوشنبه پنتاگون اعلام کرد هزار نیروی نظامی اضافی به خاورمیانه اعزام خواهد کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy