Thursday, Jun 20, 2019

صفحه نخست » درگذشت روزنامه‌نگار کهنه‌کار شورای سردبیری «آیندگان» در ایران

guran.jpgرادیو فردا - فیروز گوران، از پیش‌کسوتان سرشناس مطبوعات ایران که پس از انقلاب خانه‌نشین شده بود، صبح روز پنج‌شنبه، ۳۰ خرداد، در ۷۸ سالگی درگذشت.

فیروز گوران که متولد ۱۳۲۰ در روستایی در مازندران بود، پس از مهاجرت به تهران در ۱۷ سالگی، کارش را از کارگری چاپخانه شروع کرد تا سرانجام از آذرماه ۵۷ در ترکیب شورای سردبیری روزنامه «آیندگان» قرار گرفت.

از آن زمان، او به همراه عمید نائینی، محمد قائد، مسعود مهاجر و جهانبخش نورایی در شورای سردبیری این روزنامه عضویت داشت تا آنکه آیندگان در سال ۵۸ توقیف شد و اعضای شورای سردبیری آن بازداشت شدند.

نام فیروز گوران در جریان اعتصاب روزنامه‌نگاران در دوره انقلاب هم بارها مطرح شد و حتی روزنامه‌ها در فروردین سال ۵۸ نوشتند نامش در کنار چند روزنامه‌نگاری بود که نقشه ترورشان در روز ۲۱ بهمن سال ۵۷ کشیده شده بود.

فیروز گوران پس از انقلاب ۵۷ نیز مدتی در مجلات صنعت حمل و نقل و جامعه سالم فعالیت کرد، اما پس از چندی کارش را از دست داد و خانه‌نشین شد.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

رضا قوی‌فکر، دبیر انجمن پیش‌کسوتان مطبوعات، در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تأیید خبر درگذشت گوران گفت: این روزنامه‌نگار پیش‌کسوت و کهنه‌کار با تمام تجربه‌های گران‌سنگش، سال‌ها نتوانست در جایی بنویسد.

قوی‌فکر همچنین خبر داد که پیکر فیروز گوران هم‌اکنون در بهشت زهراست و مراسم تشییع و تدفین او «فردا با حضور همه آنها که فیروز گوران را ارج می‌نهند» برگزار می‌شود.

در سال ۱۳۹۰، ​وب‌سایت «تاریخ ایرانی» رشته‌گفت‌وگویی مفصل با فیروز گوران را منتشر کرد و بخشی از خاطرات تاریخی او را که روایتگر برهه‌ای از تاریخ مطبوعات معاصر ایران بود در اختیار عموم گذاشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy