Saturday, Jun 22, 2019

صفحه نخست » ترامپ: تحریم‌های دیگری در راه است؛ بیایید عظمت ایران را احیاء کنیم

dt_062219.jpgدونالد ترامپ: از روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌شود

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا عصر شنبه در مجموعه پیام‌های توییتری از اتخاذ تصمیم‌های جدید دربارۀ ایران خبر داد.

آقای ترامپ که در استراحتگاه ریاست جمهوری در کمپ دیوید است، در اولین پیام خود نوشت: «من در کمپ دیوید هستم و روی موضوعات بسیاری کار می‌کنم، از جمله ایران. ما اقتصاد بزرگی داریم، تعرفه‌های وضع شده بسیار مفید بودند و باعث ورود دلارهای فراوانی به کشور شدند و به ایجاد توافقات تجاری خوب کمک کردند. داوجونز در ماه ژوئن در بهترین وضعیت خود در ۸۰ سال گذشته و بازار سهام در بهترین وضعیت در ۵۰ سال گذشته بود.»

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: آمریکا به تنگه هرمز نیازی ندارد اما چین، روسیه، ژاپن و خیلی از کشورهای دیگر نفت خود را از منطقه تامین می کنند، ما می خواهیم که تنگه هرمز باز باشد. تحریم ها به خاطر این است که ایران نمی تواند سلاح اتمی داشته باشد و ارتباطی به تنگه هرمز ندارد.

ترامپ تصریح کرد: ما دیگر به تنگه هرمز نیازی نداریم و اکنون به بزرگترین صادر کننده نفت تبدیل شده ایم.

ترامپ: از ایران به دلیل شلیک نکردن به هواپیمای با سرنشین سپاسگزاریم

بی بی سی - دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، ضمن تشکر از ایران برای شلیک نکردن به یک هواپیمای باسرنشین این کشور، گفت که تحریم‌های شدیدتری علیه تهران اعمال می‌کند.

آقای ترامپ امروز شنبه (۲۲ ژوئن/۱ تیر) و در جمع خبرنگاران گفت که در جریان حادثه روز پنج‌شنبه هفته گذشته که ایران به یک پهپاد آمریکایی در دریای عمان شلیک کرد، یک هواپیما با ۳۸ سرنشین نیز "در تیررس" ایران بوده است، اما ایرانی‌ها تصمیم گرفتند که به آن هواپیما شلیک نکنند.

رئیس‌جمهور آمریکا این تصمیم مقام‌های ایرانی را "بسیار خردمندانه" توصیف کرد و گفت "ما بابت این تصمیم از آنها سپاسگزاریم."

رئیس جمهوری آمریکا گفت که بسیار مهم است یک شروع دوباره دربارۀ ایران داشته باشیم و افزود: «بیایید عظمت ایران را احیاء کنیم.» وی در قسمت دیگری از سخنانش گفت اگر ایران سلاح هسته ای نسازد او بهترین دوست ایران خواهد شد.

آقای ترامپ در سخنان تازه‌اش بار دیگر درباره وضعیت اقتصادی ایران صحبت کرد و گفت که اوضاع اقتصادی ایران بسیار خراب است. او افزود که ایران کشور ثروتمندی است و گفت که شخصا به دنبال کمک به ایران است و هدفی جز عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ندارد.

آقای ترامپ در روز شنبه نیز این موضوع را تکرار کرد و همزمان، با تغییر شعار تبلیغاتی خود گفت: "بیایید ایران را دوباره باشکوه کنیم."

این جمله که آقای ترامپ آن را چندین بار تکرار کرد، تغییر شکل یافته شعار معروف تبلیغاتی کمپین دونالد ترامپ است که به شکل "بیایید آمریکا را دوباره باشکوه کنیم" در تبلیغات طرفداران او تکرار می‌شود.

دونالد ترامپ افزود که اگر ایران بپذیرد که سلاح هسته‌ای تولید نکند، او به "بهترین دوست ایران" تبدیل خواهد شد و ایرانی‌ها بسیار "خوشحال" خواهند شد. رئیس‌جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرد که این اتفاق بیافتد.

آقای ترامپ همچنین گفت که اگر ایران به میز مذاکره بیاید، او می‌تواند "خیلی سریع" به یک توافق با ایران دست یابد.

اما او همزمان افزود که تمامی‌ گزینه‌ها - از جمله اقدام نظامی علیه ایران - همچنان "بر روی میز است."

آقای ترامپ در بخش دیگری از سخنانش در دفاع از تصمیمش برای عدم پاسخگویی نظامی به ایران گفت که او اهل نیویورک است و در این شهر ایرانیان زیادی زندگی می‌کنند که بعضی‌شان از دوستان او هستند. او افزود: "به من گفتند (در حملات پاسخگویی) ۱۵۰ نفر کشته می‌شوند. من نمی‌خواهم ۱۵۰ ایرانی را بکشم. من دوستان ایرانی دارم."

به گزارش صدای آمریکا دونالد ترامپ روز شنبه اول تیر در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرد که احتمال اقدام نظامی علیه ایران همچنان وجود دارد.

ترامپ گفت جهت پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای تحریم‌های بیشتری را علیه جمهوری اسلامی در نظر خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: «آنها روز دوشنبه یک پهپاد بدون سرنشین را، که بر فراز آب‌های بین‌المللی در پرواز بود، سرنگون کردند. ما دیشب کاملا مجهز و آماده برای حمله تلافی‌جویانه به سه مکان مختلف [در ایران] بودیم که من پرسیدم: چند نفر کشته خواهند شد؟ یکی از ژنرال‌ها به من پاسخ داد: قربان، ۱۵۰ نفر. من ۱۰ دقیقه پیش از اجرای حمله آن را متوقف کردم، [به این خاطر که وارد آوردن چنین تلفات بالایی] واکنشی متناسب با سرنگون کردن یک پهپاد بدون‌سرنشین نبود.»

رئیس جمهوری آمریکا در پایان یادآور شد: «من عجله‌ای ندارم. ارتش ما بازسازی‌شده، نوین، و آماده اقدام است و هم‌اکنون بهترین ارتش جهان است. تحریم‌ها آنها را آزار می دهند و [تحریم‌های] بیشتری نیز از شب گذشته اضافه شده‌اند. ایران هرگز نمی‌تواند جنگ‌افزارهای هسته‌ای داشته باشد؛ نه در برابر ایالات متحده و نه در برابر جهان!»

آمریکا خواستار نشست شورای امنیت درباره ایران شد

به گزارش دویچه وله ایالات متحده از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است که در نشست ویژه‌ای مسائل مربوط به ایران را به بحث بگذارند.

بنا به گزارش خبرگزاری آلمان، دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل گفته است که ایالات متحده قصد دارد روز دوشنبه (۲۲ ژوئن) در نشستی ویژه و پشت درهای بسته آخرین اطلاعات درباره تحولات مرتبط با ایران و همچنین تحقیقات درباره حمله به نفتکش‌ها را در اختیار اعضای شورای امنیت قرار دهد.

با سرنگونی یک پهپاد آمریکایی توسط دفاع ضدهوایی سپاه پاسداران مشاجره میان دو کشور شکل حادتری به خود گرفته است.

بامداد پنجشنبه ۳۰ خرداد (برابر ۲۰ ژوئن) سپاه پاسداران اعلام کرد که یک فروند پهپاد آمریکایی را بر فراز قلمرو ایران ساقط کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy