Wednesday, Jun 26, 2019

صفحه نخست » ترامپ: هر جنگی میان آمریکا و ایران طولانی نخواهد بود

Trump.jpg

العربیه - دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه ۲۶ ژوئن در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت که هر جنگ میان ایالات متحده و ایران طولانی نخواهد بود.

او در عین حال بار دیگر تاکید کرد که تمایل دارد از هرگونه رویارویی نظامی دوری کند.

ترامپ در این مصاحبه در پاسخ به سوالی که آیا جنگ با ایران نزدیک است؟ گفت: «امیوارم جنگی روی ندهد، اما ما در وضعیتی بسیار قوی هستیم.. اگر چیزی روی دهد طولانی نخواهد بود».

او همچنین اعزام نیروهای زمینی در صورت بروز جنگ میان آمریکا و ایران را بعید دانست.

ترامپ سه‌شنبه گفته بود که هر حمله‌ای از سوی ایران به منافع آمریکا پاسخی نیرومند و ویرانگر در پی خواهد داشت و مقامات ایران دارایی‌های ملت ایران را خرج تروریسم کرده و زبانی به جز زور را نمی‌فهمند.

مطالب بیشتر در سایت العربیه

پیش از این ایران تحریم‌های جدید آمریکا را «بسته شدن همیشگی راه دیپلماسی» توصیف کرد توصیف کرده بود. حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، نیز با طرح این ادعا که «اموال او یک حسینیه و یک خانه ساده است» گفت: «کاخ سفید دچار معلولیت ذهنی شده است».

او به تحریم‌های اعمال شده در روز دوشنبه ۲۴ ژوئن اشاره دارد که علی خامنه‌ای رهبر این کشور را هدف قرار داده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به سخنان مقامات ایرانی، گفت: «مواضع بسیار گستاخته و توهین آمیز ایران که امروز صادر شد تنها نشان می‌دهد که آن‌ها واقعیت را درک نمی‌کنند. هر حمله‌ای از سوی ایران به هر چیزی که آمریکایی باشد با قدرت بسیار زیاد و ویرانگر پاسخ داده می‌شود. دیگر خبری از جان کری و اوباما نیست!»

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز روز سه‌شنبه ۲۵ ژوئن و در حاشیه نشست امنیتی سه جانبه در بیت‌المقدس (آمریکا، روسیه و اسرئیل) با بیان این‌که ایران با رفتارها و موشک‌های بالستیکش، همه منطقه را تهدید می‌کند، گفت همچنان همه گزینه‌ها در ارتباط با ایران روی میز مطرح است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy