Wednesday, Jun 26, 2019

صفحه نخست » حمایت از بنزسواری آقازاده‌ها

062619A_top.jpgاظهارات امیر جعفری، یکی از بازیگران سینما و تلویزیون ایران در تائید رانت‌خواری و مشروع جلوه دادن ثروت‌های مقامات دولتی، موجی از خشم مردم را در پی داشته و حتی رسانه‌های حکومتی نیز از این «سلبریتی» انتقاد کرده‌اند.

به گزارش «شبکه بیان» امیر جعفری از بازیگران نه‌چندان مطرح سینما و تلویزیون ایران است که بیشتر با سریال‌های ایام ماه رمضان شناخته می‌شود. او هر از چند گاهی تلاش می‌کند با اظهارات جنجالی در صدر خبرها بنشید و خودش را مطرح کند. صحبت‌های اخیر او درباره ثروت و خوش‌گذرانی آقازاده‌های مقامات دولتی نیز با همین هدف بوده که البته این بار چاشنی چاپلوسی و خودشیرینی را هم با خود دارد.

در کلیپ ویدیویی که از جعفری منتشر شده، او خطاب به منتقدان رانت‌خواری و تبعیض، می‌گوید «فلان وزیر بی‌خوابی و زحمت کشیده که پسرش بنز سوار می‌شود؛ چرا سوار نشود؟ بابای تو هم بی‌خوابی و زحمت می‌کشید، تو هم ماشین خوب سوار می‌شدی.»

این سلبریتی به گفته مردم «حکومتی» در ادامه می‌گوید اگر من هم رئیس‌جمهور باشم از نفوذم استفاده می‌کنم و برادرم را به کار می‌گیریم.

استدلال این بازیگر سینما و تلویزیون برای مشروع جلوه داده ثروت و خوش‌گذرانی مقامات حکومتی و فرزندان آن‌ها در حالی است که میلیون‌ها نفر از مردم ایران بخش قابل‌توجهی از قدرت خرید خود را از دست داده‌اند و عده زیادی حتی با 16 ساعت کار روزانه توانایی تأمین نیازهای ابتدایی زندگی خود و خانواده‌هایشان را ندارند.

فقر در ایران چنان رخ نشان داده که چندی پیش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد 23 تا 40 درصد ایرانی‌ها در سال 1397 به زیر خط فقر سقوط کرده‌اند. باید از این بازیگر پرسید آیا میلیون‌ها ایرانی که بر اثر عملکرد فاجعه‌بار حکومت دیگر دستشان به دهانشان نمی‌رسد، تنبل بوده‌اند و زحمت و بی‌خوابی نکشیده‌اند؟

جعفری در اظهارات خود می‌گوید اگر پسر فلان وزیر بنز سوار می‌شود، پدرش بی‌خوابی و زحمت‌ کشیده است. با این پیش‌فرض اکنون باید همه کارگران ایرانی و افرادی که طاقت‌فرساترین کارها را انجام می‌دهند، پیشرفته‌ترین خودروهای جهان را سوار شوند. اما چرا این‌گونه نیست؟

شاید ایراد از ساختارهای اقتصادی در جمهوری اسلامی است که میلیون‌ها نفر از ایرانیان با زحمت و مشقت‌های فراوان شغلی نمی‌توانند حتی اجاره خانه خود را به موقع پرداخت کنند ولی یک بازیگر درجه چندم سینما و تلویزیون به راحتی و یک ‌شبه صاحب همه‌چیز می‌شود. تردیدی نیست که ساختار یا سیستم کنونی اقتصاد ایران خراب و فاسد است و اِلا نه آقازاده‌ی بنزسوار وجود داشت و نه بازیگری که جرأت توهین به مردم را داشته باشد.

امیر جعفری کمتر از یک سال پیش در یکی شبکه‌های تلویزیونی حکومت ایران نسبت به فقر در زابل و سیستان و بلوچستان، گردوخاک در خوزستان، مسکن مهر، کیفیت خودروهای داخلی و زلزله کرمانشاه شدیداً انتقاد کرده بود. معلوم نیست چه شده که طی این مدت کوتاه جعفری به تناقض‌گویی افتاده و مواضع دیگری گرفته است.

گویی این بازیگر، تبعیض، بی‌عدالتی و ظلم‌هایی را که به مردم روا داشته می‌شوند، نمی‌بیند. آن‌هم به مردمی که هرگونه سختی را در 40 سال گذشته متحمل شده‌اند و با امیدهای واهی و تشویق همین به‌اصطلاح هنرمندان پای صندوق رأی رفته‌اند و به افراد فاسدی چون محمد خاتمی و حسن روحانی رأی داده‌اند. آیا بهتر نیست بازیگران و هر چهره معروفی دیگری که قصد خودشیرینی و چاپلوسی را برای حکومت دارد، پای مردم ستم دیده ایران را به میان نکشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy