Friday, Jun 28, 2019

صفحه نخست » حمله عراقی‌‌های طرفدار ایران به سفارت بحرین در بغداد

bahrain_062819.jpgالعربیه - عراقی‌های طرفدار رژیم ایران در عراق شامگاه پنجشنبه 27 ژوئن با اشغال سفارت پادشاهی بحرین در بغداد، پرچم این کشور را پایین کشیدند.
به گزارش خبرگزاری‌ها یک منبع عراقی گفت، تعدادی از تظاهرکنندگان عراقی شیشه‌ها و تعدادی از درهای ساختمان سفارت پادشاهی بحرین در بغداد را شکسته و پرچم فلسطین را بر ساختمان این سفارت بالا برده‌اند.

به گزارش خبرنگار العربیه، حمله تظاهرکنندگان خسارت‌های مادی زیادی به ساختمان سفارت که در منطقه المنصور واقع شده است، وارد کرده است.

تظاهرات شامگاه پنجشنبه در اعتراض به کنفرانس «شکوفایی اقتصادی خاورمیانه» که در بحرین برگزار شد، دست به این اقدام زدند.

بعضی از تظاهر کنندگان برای به آتش کشیدن سفارت تلاش می‌کردند اما با دخالت نیروهای امنیتی متفرق شده و تعدادی از آنها دستگیر شدند.

بنا به منابع امنیتی، برخی از شرکت کنندگان حمله به سفارت بحرین که از سوی هواداران «الحشد شعبی عراق» و برخی فعالان جریان صدر برگزار شده است مسلح بودند.

آیا قاسم سلیمانی دستور حمله به سفارت بحرین در بغداد را صادر کرد؟

منابع مطلع عراقی روز جمعه 28 ژوئن 2019 به العربیه خبر دادند که قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران به ابو مهدی المهندس، فرمانده شبه‌نظامیان حشد شعبی عراق دستور داده بود که به سفارت پادشاهی بحرین در بغداد حمله کنند.

این منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود، گفت که گردان‌های حزب‌الله، عبدالامیر عبودی مسئول بخش سیاسی گردان‌های سیدالشهداء، امیر القریشی مسئول بخش رسانه‌ای النجباء، شبل الزبیدی از گردان‌های امام علی و شخصی به نام عبدالامیر از دفتر گردان‌های حزب‌الله اقدام به جمع‌آوری 100 تا 150 نفر از نیروها کرده تا در مقابل سفارت بحرین و در اعتراض به نشست منانه تجمع کنند. این افراد به بخش بیرونی سفارت حمله کرده و وارد آن شدند.

به گزارش این منبع، نوری المالکی، نخست‌وزیر سابق عراق خواستار تجمع دوباره در مقابل سفارت بحریم شد. وزارت کشور عراق تعدادی از تظاهرکنندگان را دستگیر کرده اما سرکردگان آنها کماکان آزادند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

وزارت امور خارجه عراق اقدام برخی تظاهرکنندگان به حمله به سفارت بحرین را محکوم کرده و تاکید کرد که به محترم شمردن اماکن دیپلماتیک و ضرورت عدم تعرض به آنها پای‌بند است.

وزارت امور خارجه عراق تاکید کرد که امنیت سفارتخانه خط قرمزی است که به هیچ وجه نباید مورد تجاوز قرار گیرد و «مقامات امنیتی اقدامات لازم را انجام داده و همه تلاش خود را برای پیگرد عاملان و آمران این اقدامات به کار می‌گیرند.»

این خبرنگار گفت:« تمامی نشانه‌ها حاکی از این است که آنچه اتفاق افتاده با هماهنگی قبلی انجام شده است».

نشست «کارگاه صلح و شکوفایی خاورمیانه» که به مدت دو روز در بحرین برگزار شده بود روز چهارشنبه 26 ژوئن به کار خود پایان داد.

این کارگاه با هدف ترویج برای طرح حمایت اقتصادی است که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با ارزش 50 میلیارد به نفع فلسطینی‌ها و قبل از طرح صلح خاورمیانه‌ای که متعاقبا اعلام خواهد شد، تقدیم کرده است.

عراق جولانگاه گروه‌های شبه‌نظامی است که از سوی ایران حمایت میشوند. از سویی حمله به سفارت پادشاهی بحرین در بغداد همزمان با بالا گرفتن تنش‌های میان ایالات متحده امریکا و ایران اتفاق افتاده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy