Saturday, Jun 29, 2019

صفحه نخست » ترامپ: گزینه‌های بسیاری برای حمله به ایران داشتم

6B13579F-3284-4F8A-AA2B-951EA57B0859.jpegصدای امریکا

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در پایان اجلاس سران گروه۲۰ در ژاپن در یک کنفرانس خبری حاضر شد و به سوالات متعددی در حوزه‌های مختلف از جمله ایران پاسخ داد.

پرزیدنت ترامپ روز شنبه ۸ تیر در پاسخ به سوال خبرنگاری که از جزئیات لغو فرمان حمله به ایران می‌پرسید گفت: گزینه‌های بسیاری برای حمله به ایران داشتم. موقعی که مناطق برای حمله انتخاب شد پرسیدم چند نفر خواهند مرد. این برای من مهم است که در آن سو چه تلفاتی به بار خواهد آمد. وقتی به من گفته شد در حدود ۱۵۰ نفر، من گفتم این تعداد متناسب نیست با اتفاقی که افتاده و حمله را لغو کردم.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: ما قدرتمندترین ارتش دنیا را داریم که قدرت آن مرگبار خواهد بود. امیدوارم هیچ وقت از آن استفاده نکنیم.

او همچنین در پاسخ به این که واکنش ایالات متحده به تهدید ایران درباره تخطی از تعهدات برجام چیست، گفت: خواهید دید. اجازه نمی‌دهیم ایران به سلاح‌هسته‌ای دست پیدا کند.

ایران، یکی از محورهای گفتگو با سران کشورها

موضوع ایران یکی از محورهای گفتگوی پرزیدنت ترامپ با سران سایر کشورها نیز بود. او از جمله در کنفرانس خبری خود اشاره کرد که با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه درباره ایران صحبت کرده است.

این مساله در دیدار با رهبران روسیه و آلمان نیز مطرح شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy