Monday, Jul 1, 2019

صفحه نخست » گابریل کالدرون آرژانتینی رسماً سرمربی پرسپولیس شد

caldrol.jpgایران وایر - «گابریل کالدرون» به صورت رسمی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس شد. مدیران این باشگاه اعلام کردند قرارداد سرمربی آرژانتینی امضا شده و فردا (سه‌شنبه) به صورت نمادین مقابل خبرنگاران هم امضا خواهد شد.

هفته گذشته «ایرج عرب» مدیرعامل و «محمدمهدی نبی» عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس فقط به استانبول ترکیه رفتند تا با «آنته چاچیچ» کروات، «گابریل کالدرون» آرژانتینی، «تاکیس لمونیس» یونانی و «ماسیمو کاررا» ایتالیایی به صورت مستقیم وارد مذاکره شوند.

باشگاه پرسپولیس پیش از این هم با «یحیی گل‌محمدی» سرمربی پدیده مشهد مذاکراتی جدی داشت. اما مالکان باشگاه پدیده حاضر به صدور رضایتنامه سرمربی جوان خود و حضورش در باشگاه پرسپولیس نشدند. همین‌طور نام‌هایی مانند «افشین قطبی» و «علی دایی» هم برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس از سوی برخی از اعضای هیات مدیره مطرح شده بود.

کالدرون پس از پایان دوران بازیگری‌اش، سرمربی باشگاه کان فرانسه شد. از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ با این باشگاه در لوشامپیونه (لیگ برتر فرانسه) حضور داشت و بعد به لوزان اسپورت سوییس رفت. سال ۲۰۰۴ پیشنهاد فدراسیون فوتبال عربستان برای سرمربی‌گری تیم ملی این کشور را پذیرفت و تیم ملی عربستان را بدون حتی یک شکست به جام جهانی ۲۰۰۶ فرانسه رساند. اما بعد اخراج شد، چون در بازی‌های دوستانه نتایج مناسبی نگرفته بود.

مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

با تیم ملی عمان به جام ملت‌های ۲۰۰۷ رسید. بعد به باشگاه‌های الاتحاد و الهلال عربستان رفت و هم قهرمانی در لیگ این کشور را تجربه کرد و هم با الهلال به فینال لیگ قهرمانان عربستان رسید. در سال‌های اخیر تجربه نشستن روی نیمکت تیم‌های رئال بتیس اسپانیا، بنی‌یاس و الوصل امارات، القطر و تیم ملی بحرین را هم به دست آورد.

شاید حد فاصل سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ سال‌هایی درخشان را در خاورمیانه تجربه کرده باشد، اما پس از آن جز ناکامی و سقوط را به چشم ندید. یکی از نقاط ضعف کارنامه مربی‌گری کالدرون را می‌توان در تنها دو قهرمانی طی بیست سال دانست.

مدیران باشگاه پرسپولیس تلاش کرده بودند رضایت کالدرون را با رقم ۵۰۰ هزار دلاری جلب کنند اما این سرمربی پیشنهاد ۱ میلیون دلاری را روی میز مدیران پرسپولیس گذاشت. دیروز (یکشنبه) سایت «اسپورت ۲۴» خبر داده بود که کالدرون حاضر شده از رقم پیشنهادی خود پایین بیاید. اما میزان تخفیف او به مدیران باشگاه پرسپولیس مشخص نیست.

گابریل کالدرون ۵۹ ساله است و آخرین بار در سال ۲۰۱۷ سرمربی باشگاه القطر بود. او پس از آن‌که در ۹ بازی به یک پیروزی، یک تساوی و ۷ شکست رسید، از کار برکنار شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy