Monday, Jul 1, 2019

صفحه نخست » نتانیاهو: رژیم ایران به دروغگویی اتمی ادامه می‌دهد. رئیس موساد: تلاش آنان را خنثی می‌کنیم

netanyahoo.jpgرادیو اسرائیل - بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و وزیر دفاع اعلام داشت که در آینده نزدیک، اسرائیل اسناد تازه‌ای را رونمایی خواهد کرد که به وضوح نشان می‌دهد که حکومت ایران از اول تا امروز دروغ گفته و از اندیشه ساخت بمب هسته‌ای، حتی لحظه‌ای منصرف نشده است. اشاره نتانیاهو به انتقال حدود یکصد هزار سند از آرشیو فعالیت‌های اتمی رژیم ایران، از شورآباد تهران به اورشلیم بود.

آگاهان می‌گویند که دانشمندان اتمی اسرائیل این اسناد را که همگی به زبان فارسی نگاشته شده، با دقت مطالعه کرده و با استدلالاتی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد تنها قصد رژیم ایران از برنامه غنی سازی، رسیدن به ساخت بمب هسته‌ای بوده است.

نخست وزیر اسرائیل در یک سخنرانی از سران کشورهای اروپای غربی خواستار شد که به خود آیند و از تلاش برای دور زدن تحریم‌ها دست بردارند و فشار علیه رژیم ایران را ادامه دهند و نگذارند که زیاده خواهی‌ها و فتنه گری‌های چنین حکومتی که امنیت اروپا را نیز به خطر می‌اندازد، همچنان دنبال شود.

نتانیاهو که در یک رویداد نظامی سخنرانی می‌کرد، از جمله گفت که اسرائیل در گذشته ثابت کرده که سران رژیم ایران در مورد هدف خود از دنبال کردن برنامه‌های اتمی، به جهانیان همیشه دروغ گفته‌اند و این شیوه همچنان ادامه دارد و اروپائیان نباید فریب آن را بخورند.

در گزارش‌ها آمده است که سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل (موساد) به افرادی که مسؤول انتقال اسناد اتمی از تهران به اورشلیم بوده‌اند، نشان لیاقت و جایزه اعطا کرده است.

یک پژوهشگر اسرائیلی نیز که کارشناس امور اتمی می‌باشد، در کار تحقیقاتی خود که در این هفته انتشار یافت، ارزیابی کرد که مجموع تلاش‌های اسرائیل برای جلوگیری از اتمی شدن رژیم ایران موجب گردیده که این برنامه دست کم دوسال به تاخیر افتد. در ارزیابی‌ها گفته شده که هم اکنون رژیم ایران اگر تصمیم بگیرد به طور کامل به برنامه‌های اتمی بازگردد، در ظرف یک سال قادر به ساخت نخستین بمب اتمی خویش خواهد شد.

از سوی دیگر، رئیس موساد، یوسی کوهن نیز در یک سخنرانی عمومی، از برخی تلاش‌های اطلاعاتی اسرائیل برای خنثی کردن تلاش‌های اتمی حکومت ایران پرده برداشت و بی آن که وارد جزئیات شود گفت که برخی از این اقدامات افشا گردیده ولی بسیاری از آن‌ها همچنان محرمانه باقی مانده است.

او در بخشی از سخنرانی خود گفت که فعالیت‌های اسرائیل برای جلوگیری از استقرار نظامی حکومت ایران در سوریه نیز بخشی از تلاش‌های اسرائیل در زمینه جلوگیری از رسیدن رژیم ایران به بمب اتمی می‌باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy