Tuesday, Jul 2, 2019

صفحه نخست » "اقدام مشکوک" صداوسیما علیه منافع ملی + فیلم

mashkook_070219.jpgایران اینترنشنال - صداوسیمای جمهوری اسلامی در یک برنامه صبحگاهی با پخش تصاویری ویدیویی مسیر دور زدن تحریم‌های نفتی و ارسال نفت به چین، از سوی ایران را نشان داد. این اقدام باعث اعتراض و واکنش در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی شده و بعضی کاربران آن را «خلاف منافع ملی کشور» خوانده‌اند.

صداوسیما، کشتی موسوم به «سالینا» را که مجری، آن را «سارینا» خوانده، در حال دور زدن تحریم‌ها برای انتقال نفت به کشور چین بود را تا خود چین مسیریابی کرده و آن را به عنوان دور زدن مسیر نفتی اعلام کرده است.

پیش از این حسن روحانی و بیژن نامدارزنگنه، رییس‌جمهوری و وزیر نفت ایران، در سخنرانی‌های خود گفته بودند که ایران راه‌هایی را برای دور زدن تحریم‌های نفتی می‌داند که در صورت نیاز از آن‌ها استفاده خواهد کرد.

مجری برنامه «سلام صبح‌بخیر» صداوسیما در رابطه با کشتی سالینا اعلام کرده که با همراهی یک تیم خبری در این انتقال یک میلیون بشکه نفت به چین تحویل داده شده است.

در پاسخ به انتقادها به صداوسیما، روابط عمومی برنامه «سلام صبح‌بخیر»‌ توضیح داد که این مسیریابی و گزارش پیشتر توسط نشریه فایننشیال‌تایمز به زبان انگلیسی منتشر شده و بنا براین این اقدام صداوسیما بر خلاف منافع ملی ایران نبوده است.

رسانه‌ها در هفته‌های گذشته خبر ارسال نخستین محموله نفتی به چین پس از لغو معافیت‌های نفتی را منتشر کرده بودند.

در واکنش به آن، دولت آمریکا اعلام کرد این موضوع را رصد می‌کند و هر کشوری را که معامله نفتی با ایران انجام دهد تحریم می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy