Monday, Jul 8, 2019

صفحه نخست » پوتین خواستار هماهنگی نظامی بیشتر روسیه و اسرائیل دربارۀ ایران شد

putin_070519.jpgرادیو بین المللی فرانسه - بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، امروز دوشنبه هشتم ژوئیه با رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین، گفتگوی تلفنی "دربارۀ سوریه ایران و دیگر مسائل" انجام داد. دفتر ریاست جمهوری روسیه با اعلام این خبر در بیانیه ای تصریح کرد که به همین مناسبت ولادیمیر پوتین از نخست وزیر اسرائیل برای شرکت در مراسم هفتادوپنجمین سالگرد پیروزی روسیه بر آلمان نازی در جریان دومین جنگ جهانی دعوت به عمل آورده است.

دفتر رئیس جمهوری روسیه تصریح کرده است که پوتین و نتانیاهو در گفتگوی تلفنی خود در خصوص "همکاری روسیه و اسرائیل دربارۀ مسئلۀ سوریه" گفتگو کرده‌اند. همین بیانیه می افزاید که گفتگوی امروز رهبران روسیه و اسرائیل ادامۀ مذاکرات سه جانبۀ مشاوران امور امنیت ملی روسیه، آمریکا و اسرائیل است که در بیست و پنجم ژوئن گذشته در اورشلیم برگزار شد ولی اینبار "به طور ویژه به اهمیّت هماهنگی بیشتر میان نیروهای نظامی" روسیه و اسرائیل در سوریه اختصاص یافت.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

دفتر نخست وزیر اسرائیل نیز با انتشار بیانیۀ کوتاهی اعلام کرد که در این گفتگوی تلفنی رهبران دو کشور دربارۀ "ایران، سوریه و مناسبات دو کشور گفتگو کردند."

گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین و بنیامین نتانیاهو همزمان است با تصمیم دولت ایران مبنی بر کاهش تعهدات اش در چارچوب برجام و افزایش غنی سازی اورانیوم توسط این کشور.

در جریان کنفرانس امنیتی اورشلیم با شرکت نمایندگان روسیه، اسرائیل و آمریکا دربارۀ ایران، نخست وزیر اسرائیل در دیدارهای جداگانه و سه جانبه با نمایندۀ روسیه گفت که اسرائیل به ایران اجازه نخواهد داد که در سوریه مستقر شود و برای تحقق این هدف از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.

در همین زمینه امروز عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران، گفت که حکومت تهران به هیچیک از کشورهای امضاکنندۀ برجام اعم از سه کشور مهم اروپایی و روسیه و چین امید ندارد. عباس موسوی تصریح کرد که از همین رو نامۀ اعتراضی حسن روحانی به کشورهای امضاکنندۀ برجام شامل دو کشور روسیه و چین نیز می شود.

عباس موسوی هشدار داد که اگر کشورهای باقیماندۀ برجام "به ویژه کشورهای اروپایی" به تعهدات خود در چارچوب این توافق عمل نکنند و به گفتۀ او "به گفتار درمانی" ادامه بدهند، جمهوری اسلامی ایران در گام سوم کاهش تعهدات خود نسبت به برجام، اقدامات محکم تری را انجام خواهد داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy