Monday, Jul 8, 2019

صفحه نخست » فیلم بازداشت یک ایرانی پس از بالا رفتن از پل معروف سیدنی

arrest_070919.jpgایران اینترنشنال - یک روزنامه استرالیایی از مجرم شناخته شدن نقی‌ پیرزاده، معترض ایرانی که برای اعتراض به رژیم ایران، از پل بندرگاه شهر سیدنی، بالا رفته بود، خبر داد.

روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد ( Sydney Morning Herald) گزارش داده که نقی‌ پیرزاده، در اعتراض به «رژیم سرکوبگر ایران» پس از بالا رفتن از پل مشهور سیدنی، پرچم‌های آمریکا، اسرائیل، استرالیا و شیر و خورشید ایران را نصب کرده بود.

دادگاه این جوان ۳۳ ساله ایرانی، روز دوشنبه ۱۷ آذر، به اتهام بالا رفتن از پل و ایجاد ترافیک برگزار شد.

او یک روز قبل از آن، یکشنبه ۱۶ آذر بازداشت شده بود و تا برگزاری دادگاه در زندان بود، اما دادگاه رای به آزادی او داد.

در جریان دادگاه، او گفت که از مخالفان حکومت ایران بوده و مجبور به ترک این کشور شده است.

مایکل مانتیج، وکیل این معترض ایرانی، گفت که موکل او پرچم‌های آمریکا، اسرائیل، استرالیا و شیر و خورشید ایران را بالای پل نصب کرد، تا همبستگی خود را با این کشورها علیه ایران نشان دهد.

نقی پیرزاده ساعت شش و پانزده دقیقه صبح روز یکشنبه قبل از اینکه از یکی از کمان‌های پل بالا برود، با متوقف کردن خودروی خود در خیابان، ایجاد ترافیک کرده بود.

او وقتی به بالای پل رسید پرچم‌های خود و همچنین دو بنری را که در حمایت از «ری‌استارت» بود، نصب کرد.

ری‌استارت، نام جریانی است که مخالف جمهوری اسلامی ایران بوده و با هدف سرنگونی این حکومت فعالیت می‌کند.

این معترض ایرانی همچنین بالای پل از خود ویدئویی ضبط کرد که در توئیتر محمد حسینی، رهبر گروه ری‌استارت منتشر شده است.

او که جلیقه زرد به تن کرده بود، در این ویدئو، دونالد ترامپ، مایک پمپئو و همه مردم آمریکا را خطاب قرار می‌دهد و می‌گوید: «رییس جمهور ترامپ من یک پیام از طرف مردم ایران برای شما دارم. ما اکنون در ایران هیچ رییس جمهوری نداریم و رییس جمهور ما ترامپ است. شما اکنون رییس جمهور ما هستید، تا زمانی که ما رییس جمهور جدید داشته باشیم و از حکومت تروریست رهایی یابیم. »

نقی پیرزاده با همین جلیقه زرد در دادگاه حاضر شد، اما وکیل او گفت که وقتی او را دیده گریان بود. این وکیل با تأکید بر این که زندان در شب گذشته تأثیر عمیقی بر او داشت، گفت: «او اکنون فهمیده که آزادی بیان سیاسی در استرالیا همراه با به عهده گرفتن برخی مسئولیت‌هاست.»

این دومین بار است که نقی پیرزاده پس از بالا رفتن از پل معروف سیدنی بازداشت می‌شود. او در دسامبر ۲۰۱۷ نیز دست به اقدامی مشابه زده بود.

قاضی دادگاه روز دوشنبه نقی پیرزاده را به گذراندن یک دوره فشرده آموزشی نه ماهه و همچنین ممنوعیت نزدیکی به پل در شعاع پنج کیلومتری محکوم کرده است.

او همچنین برای اقدام پیشین خود در سال ۲۰۱۷، به پرداخت ۱۲۰۰ دلار جریمه محکوم شد.

وکیل نقی پیرزاده بیرون از دادگاه اضافه کرد که موکلش از مردم استرالیا و همچنین پلیس این کشور برای اخلالی که ایجاد کرده بود، عذرخواهی می‌کند.

این وکیل گفت: «با وجود این که او همچنان به هدفش پایبند است، اما در آینده راه‌های را پیدا خواهد کرد که به شیوه‌ای سازگار با ارزش‌ها و قوانین استرالیا، نظرش را بیان کند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy