Wednesday, Jul 10, 2019

صفحه نخست » آمریکا در جلسه شورای حکام ایران را به «اخاذی هسته‌ای» متهم کرد

US.jpgیورونیوز - نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ۱۰ ژوئیه در جریان نشست اضطراری این سازمان در وین، ایران را به «اخاذی هسته‌ای» متهم کرد.

نمایندگی ایالات متحده در بیانیه خود گفت: «راهی که رژیم ایران اکنون و به عمد در پیش گرفته است تنها انزوای بین‌المللی آن را عمیق‌تر می‌کند و منجر به افزایش خطرات پیش روی این کشور خواهد شد».

روز جمعه گذشته آمریکا خواهان برگزاری جلسه اضطراری ۳۵ کشور عضو شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بحث در مورد اقدامات ایران در کاهش تعهدات اتمی اش شده بود.

نمایندگی ایران در آژانس انرژی اتمی در واکنش با انتشار بیانیه ای درخواست آمریکا را «طنزی تلخ» توصیف و آن را نشان دهنده «انزوای» ایالات متحده در اموربین الملل ارزیابی کرده بود. در این بیانیه آمده بود که تحولات اخیر برجامی ارتباطی با وظایف شورای حکام ندارد.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ۱۰ ژوئیه به کشورهای عضو این سازمان اعلام کرد ایران با عبور از سقف ۳.۶۷ درصد غنی‌سازی اورانیوم که در توافقنامه برجام قید شده بود، سطح غنی‌سازی خود را به ۴.۵ درصد رسانده است.

همزمان نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی در اظهاراتی که در مصاحبه با روزنامه آلمانی دی‌زایت بیان کرده است تاکید کرد ایران خواهان ماندن در توافق برجام است.

کاظم غریب آبادی گفته است همه چیز می تواند «در عرض یک ساعت» به حالت اول بازگردد، به شرطی که «شرکای حاضر در توافق به تعهدات خود عمل کنند».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy