Thursday, Jul 11, 2019

صفحه نخست » تلویزیون اسرائیلی: دیدار محرمانه ای بین نمایندگان سپاه پاسداران و آمریکا برگزار شد

isr_070819.jpgرادیو پیام اسرائیل - یک شبکه تلویزیونی در اسرائیل اعلام کرد که اخیرا دیدار بسیار محرمانه ای بین نمایندگان حکومت اسلامی ایران و ایالات متحده در خاک عراق صورت گرفته که در آن پیرامون مسائل مورد اختلاف دو کشور رایزنی شده است. از پیامد گفتگوها هنوز خبری در دست نیست. همچنین، این گزارش هنوز از منابع دیگر تائید نشده، ولی شبکه تلویزیونی "اسرائیل ۲۴" که این گزارش را انتشار داد، معمولا از منابع خبری خوبی برخوردار است.

در گزارش آمده است که از جانب ایران در این دیدار دو تن از افسران سپاه پاسداران، و همچنین فردی به نام ایرج مسجدی شرکت کردند که فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران به عراق معرفی شده است. ابتکار انجام این دیدار را حسن خمینی نوه روح الله خمینی به دست داشت.

محل این دیدار هتلی در شهر اِربیل در منطقه خودمختار کرد در شمال عراق بود. از محتویات مذاکرات و پیامد آن هنوز خبری در دست نیست.

در ادامه گزارش آمده است که در هفته های اخیر اختلاف نظر عمیقی در صفوف فرماندهی سپاه پاسداران رخ داده که انتصاب چندین چهره جدید را در پست های ارشد فرماندهی سپاه و نیروهای بسیج به دنبال آورده است.

در ادامه گزارش شبکه خبری اسرائیلی آمده است که دیدار دیگری نیز بین نمایندگان حکومت ایران و گروه های سیاسی کرد برگزار شده که درباره جزئیات و پیامدهای آن نیز خبری در دست نیست. در یک گزارش دیگر ادعا شده است که در دو سال اخیر، نمایندگان جمهوری اسلامی و گروه های چریکی کرد، چندبار به طور محرمانه با هم دیدار داشته اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy