Thursday, Jul 11, 2019

صفحه نخست » چند توصیه برای کاهش ریزش مو

hair_071019.jpgایران اینترنشنال - با بالا رفتن سن بسیاری از مردم دچار ریزش مو و کم‌حجمی موهای سرشان می‌شوند. دلایل متعددی برای ریزش مو وجود دارد که با شناسایی‌شان شاید بتوان از ریزش بیش از اندازه جلوگیری کرد. در عین حال، نباید فراموش کنیم موهای سر به مراقبت احتیاج دارند.

در این‌جا چند روش را مرور می‌کنیم که کمک می‌کنند روند ریزش مو کند شود.

روغن‌ها و مواد گیاهی

برای این‌که موهایتان کمتر بریزد می‌توانید پوست سر را با روغن‌ها و مواد گیاهی برای ماساژ دهید. این مواد گیاهی به محکم شدن ریشه مو کمک می‌کنند، مثلا روغن نارگیل به‌خوبی در پوست سر نفوذ می‌کند و مواد مغذی زیادی دارد، یا روغن کرچک اثر بسیار مثبتی روی جلوگیری از ریزش و رویش مجدد موها دارد و به گردش خون در پوست سر کمک می‌کند.

لوسیون رزماری یا همان اکلیل کوهی برای رشد موها بسیار توصیه شده است و به حجم دادن موها کمک می‌کند. رزماری همچنین از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می‌کند. می‌توانید به‌صورت روزانه از آن استفاده کنید.

از مواد گیاهی خوب برای پوست سر می‌توان به گیاه دم اسب هم اشاره کرد که سیلیکون بالایی دارد و به موها آب‌رسانی می‌کند. دم اسب مقاومت موها را افزایش می‌دهد و از شکنندگی‌شان جلوگیری می‌کند.

همچنین گیاه گزنه خواص زیادی برای مو و مخصوصا پوست‌های چرب دارد و برای جلوگیری از شوره سر مناسب است. گزنه دارای ویتامین‌های ب، ث و ایی است، به کاهش رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و روند اکسیژن‌رسانی به پوست سر را تسهیل می‌کند.

روغن کاری حاوی پروتئینی است که مواد مغذی به موها می‌رساند. این روغن برای موهای آسیب‌دیده مناسب است و از موها در مقابل آسیب‌های محصولات صنعتی، تابش شدید آفتاب و آلودگی‌ هوا محافظت می‌کند.

و در آخر، ماسک دارچین گردش خون را افزایش می‌دهد و باعث رویش مجدد موها می‌شود. به موها آب‌رسانی و موها را براق می‌کند. خواص ضدعفونی‌کننده دارچین باکتری‌های پوست سر را کاهش می‌دهد و از بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

تقویت مو

نکته مهمی که باید به یاد داشته باشیم این است که موها مثل ما بعضی اوقات گرسنه می‌شوند و گاهی تشنه. در نتیجه، تغذیه و آب‌رسانی به مو دو عمل مختلف است که برای داشتن موهای سالم باید به هر دو توجه کرد. برای تغذیه موها از روغن‌های گیاهی استفاده می‌شود. علاوه بر روغن‌هایی که نام بردیم، می‌توان از روغن زیتون یا آووکادو هم استفاده کرد. روغن آووکادو یکی از بهترین روغن‌هایی است که می‌توانید استفاده کنید. این روغن سرشار از آنتی‌اکسیدان است و ویتامین‌های آ، ب۶ و ایی دارد. از روغن زدن به موهایتان نترسید، کافی است چند ساعت قبل از حمام به اندازه لازم به موها روغن بزنید و بعد به‌خوبی آب‌کشی‌شان کنید. برای آب‌رسانی به موها می‌توانید از آلوورا استفاده کنید. یادتان باشد مرتب باید نوک موهای آسیب‌دیده و دو‌شاخه‌‌شده را کوتاه کرد.

علاوه بر روغن‌ها، برای تقویت مو می‌توانید از ماسک‌های خانگی استفاده کنید. هفته‌ای یکی دو بار قبل از حمام، از ماسک استفاده کنید. موادی مانند تخم‌مرغ، کتیرا، قهوه، سدر و حنا از مواد طبیعی و مغذی‌اند.

مهم‌ترین عامل داشتن صبر و حوصله است. موها نیز مانند پوست و بدن به مراقبت احتیاج دارند. وضعیت موها بازتاب سلامت بدن ما است و برای داشتن موهای سالم و زیبا باید زمانی را به آن‌ها اختصاص دهید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy