Friday, Jul 12, 2019

صفحه نخست » گردشگران سد لفور مازندران به شلاق و جریمه محکوم شدند

flogging_071219.jpgایران اینترنشنال - گردشگران بازداشت‌شده در زمینه سد لفور مازندران با حکم دادگاه کیفری این استان به ۷۴ ضربه شلاق و جریمه نقدی محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متعلق به سپاه پاسداران،‌ مصطفی ترک‌ همدانی، وکیل متهمان پرونده سد لفور، اعلام کرد دادگاه آن‌ها را به جرم «جریحه‌دار کردن عفت عمومی» به تحمل ۷۴ ضربه شلاق متهم کرده است.

همچنین،‌ متهمان زن این پرونده نیز به پرداخت ۵۰ هزار تومان جریمه به دلیل «بی‌حجابی» محکوم شدند.

پیشتر، در خردادماه بعضی از رسانه‌های متعلق به حکومت تصاویری از حضور چند گردشگر در حال قایق‌سواری در سد لفور استان مازندران منتشر کرده و به دلیل عدم رعایت حجاب از سوی آن‌ها خواستار برخورد قضایی و انتظامی شده بودند.

پس از آن،‌ دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران دستگاه‌های دولتی از جمله اداره گردشگری و میراث فرهنگی و اداره آب منطقه‌ای را در این زمینه مقصر دانست و مسئولان استانداری و فرمانداری هم وعده برخورد با این موضوع را دادند.

به دنبال دستور مقام قضایی، پلیس به این موضوع ورود کرد و در مرحله نخست در روز ۱۸ خردادماه تصاویری را منتشر کرد که در آن به توقیف قایق‌های به جامانده از این گردشگران پرداخته بود. این مساله بازتاب‌های گسترده‌ای در فضای مجازی داشت.

در مرحله بعد،‌ پلیس از بازداشت چندین متهم این پرونده خبر داد.

منطقه گردشگری سد لفور در اختیار بخش خصوصی است. مسئولین این مجموعه نیز در پی این ماجرا به دستگاه قضایی احضار شده بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy