Friday, Jul 19, 2019

صفحه نخست » دادگاه هلند «آمر قتل محمدرضا کلاهی» را به حبس ابد محکوم کرد + تصویر متهم

murder_071819.jpgرادیو فردا - دادگاه آمستردام، پایتخت هلند، روز پنج‌شنبه نوفل ف.، متهم اول پرونده قتل محمدرضا کلاهی، را به حبس ابد محکوم کرد اما اعلام داشت مستنداتی مبنی بر دست داشتن جمهوری اسلامی در این قتل پیدا نشده است.

محمدرضا صمدی کلاهی که با نام جدید «علی معتمد» در هلند زندگی می‌کرد از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی به عنوان عامل انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ۱۳۶۰ معرفی می‌شد و سرانجام در ۲۴ آذر ۹۴ در شهر آلمیره هلند در خیابان توسط فردی از نزدیک هدف گلوله قرار گرفت و همان روز در بیمارستان جان سپرد.

این پرونده از همان زمان در دستگاه قضایی هلند در جریان بود و پیش از این اظهاراتی درباره دست داشتن احتمالی جمهوری اسلامی در این ترور منتشر شده بود.

با این حال دادگاه آمستردام روز پنج‌شنبه اعلام کرد متهم اصلی که آمر این قتل بوده و از او به عنوان نوفل ف. ۳۸ ساله یاد شده است به حبس ابد محکوم می‌شود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

با این حال به نوشته رسانه‌های هلندی، دادگاه آمستردام اعلام کرد به خاطر آنکه متهم به هیچ روی حاضر نشد درباره انگیزه‌اش توضیحی بدهد، دادگاه نتوانست ارتباطی بین جمهوری اسلامی و این قتل بیابد.

1240.jpgدو متهم دیگر این پرونده به ۲۵ و ۲۰ سال زندان محکوم شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy