Saturday, Jul 20, 2019

صفحه نخست » پمپئو: ظریف یا چیزی نمی‌داند یا دروغ می‌گوید

ponzarif_072019.jpgیورونیوز - مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که محمد جواد ظریف درباره «سرنگونی» پهپاد ایرانی یا چیزی نمی‌دانست یا دروغ می‌گفت. وی در عین حال تاکید کرد که این موضوع به او ربطی ندارد اما پهپاد ساقط شده است.

دونالد ترامپ، رئيس جمهوری ایالات متحده روز ۱۸ ژوئیه (۲۷ تیر) اعلام کرده بود که ناو هواپیمابر «یواس‌اس باکسر» روز پنجشنبه یک پهپاد ایرانی را که در تنگهٔ هرمز، تا فاصله هزار یاردی (۹۱۴ متری) به این ناو آمریکایی نزدیک شده را نابود کرده است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که روز پنجشنبه در نیویورک حضور داشت، تنها ساعتی پس از اعلام این خبر توسط ترامپ، این موضوع را به طور ضمنی تکذیب کرد. وی در گفتگو با خبرنگاران گفت که اطلاعی درباره هدف قرار گرفتن پهپاد ایرانی ندارد و امروز (روز پنجشنبه) گزارشی درباره از دست دادن پهپاد دریافت نکرده است. این در حالی است، یک روز پس از این ماجرا، سخنگوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، سرنگونی پهپاد ایرانی توسط آمریکا در تنگه هرمز را تکذیب کرد.

مایک پمپئو که روز گذشته به آرژانتین سفر کرده بود، همچنین افزود: «کشورهای زیادی در جهان هستند که امروز حقیقت را درباره جمهوری اسلامی می‌گویند.»

مایک پمپئو: خوشحال می‌شوم به رسانه‌های ایرانی دسترسی داشته باشم

وی این حقیقت را شامل، «کارزار ترور» و «سیاست‌های بدخواهانه» ایران در دنیا عنوان کرد و افزود: «نظرات آقای ظریف در نیویورک را مشاهده کردم. خوشحال می‌شوم آن طور که ایشان به رسانه‌های آمریکایی دسترسی دارد، من هم به رسانه‌های ایرانی دسترسی داشته باشم. امیدوارم چنین فرصتی پیش بیاید.»

پمپئو به ملاقات‌های وزیر امور خارجه ایران با اعضای کنگره آمریکا اشاره کرد و افزود: «آقای ظریف سال‌هاست با اعضای کنگره ملاقات‌هایی داشته است و در تمام این سال‌ها، آنها همچنان برنامه موشکی خود را گسترش داده‌اند، همچنان همه جای دنیا ترور را ترویج کرد‌ه‌اند و همچنان برای دستیابی به سلاح هسته‌ای که تهدیدی برای جهان است، تلاش می‌کنند. آقای ظریف می‌تواند با اعضای کنگره همچنان دیدار کند. خیلی عالی است.»

وی بار دیگر سخن از مذاکره بدون پیش شرط را مطرح کرد و افزود: «رئیس جمهور ترامپ با شفافیت اعلام کرده است که ما آماده مذاکره بدون پیش‌شرط هستیم. ایرانی‌ها همچنان می‌گویند در صورتی مذاکره خواهند کرد که ایالات متحده حرکتی از خود نشان دهد. ما احتیاج داریم آنها به میزمذاکره بیایند. این راه درست حل این چالش‌هاست.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy