Sunday, Jul 21, 2019

صفحه نخست » فایل صوتی مکالمه بین ناو بریتانیایی و نیروهای سپاه

audio_072019.jpgبی بی سی - نوار صوتی مکالمات رادیویی ناو جنگی بریتانیا و نیروهای سپاه پاسداران ایران پیش از توقیف نفتکش "استینا ایمپرو" به دست آمده است.

نیروهای سپاه پاسداران روز جمعه (۱۹ ژوئیه) وارد نفتکش بریتانیایی "استینا ایمپرو" شدند. ایران گفته است این نفتکش را به خاطر آنچه رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی خواند، در تنگه هرمز توقیف کرده است.

اولین صدای این نوار صوتی از آن نیروهای سپاه است که از نفتکش می‌خواهد مسیر حرکت خود را تغییر دهد.

رسانه‌های ایران روز گذشته تصاویری منتشر کردند که لحظه ورود نیروهای ایرانی به نفتکش بریتانیایی را نشان می‌دهد.

در این ویدیو، مردان مسلح نقابدار با طناب از هلی‌کوپتر پایین می‌روند و نفتکش توسط قایق‌های تندرو محاصره شده است.

نوار صوتی مکالمات رادیویی میان دو طرف به دست شرکت امنیت دریایی بریتانیایی "دریاد گلوبال" رسیده است و تام بیتمن، خبرنگار بی‌بی‌سی در بندر فجیره، به این نوار صوتی گوش داده است.

۱- کشتی ایرانی (احتمالا به نفتکش): اگر به دستورات توجه کنید، در امنیت خواهید بود. مسیر خود را فورا به درجه سه شش صفر تغییر دهید

این احتمالا شناور گشتی سپاه پاسداران است که به نفتکش بریتانیایی می‌گوید مسیر حرکت خود را تغییر دهد. پس از آن، تماس ناو جنگی اچ‌ام‌اس مونتروز شنیده می‌شود.

۲- ناو جنگی اچ‌ام‌اس مونتروز به نفتکش: از ناو جنگی فاکس‌تروت ۲۳۶ به کشتی "استینا ایمپرو". تاکید می‌کنم که شما در حال عبور ترانزیت از یک تنگه بین‌المللی رسمی هستید. طبق قوانین بینالمللی، عبور شما نباید مختل، مسدود و با مانع مواجه شود.

کشتی ایرانی در پاسخ می‌گوید که می‌خواهد از "استینا ایمپرو" بازرسی کند.

۳- کشتی ایران به مونتروز: به فاکس‌تروت ۲۳۶ از شناور گشتی دریایی: قصدی برای رویارویی وجود ندارد و می‌خواهم کشتی را به دلایل امنیتی بازرسی کنم.

هشدار دیگری از سوی ناو جنگی بریتانیا که سرعتش را برای رسیدن به محل بیشتر کرده داده می‌شود اما در نهایت سروقت به محل نمی‌رسد.

ناو مونتروز به طرف ایرانی: شما نباید مسیر کشتی "استینا ایمپرو" را مختل، مسدود و با مانع مواجه کنید. لطفا تائید کنید که قصدی برای نقض قوانین بین‌المللی با تلاش برای ورود غیرقانونی به کشتی ندارید.

به این هشدار توجهی نشد و تلویزیون ایران بعدا صحنه ورود نیروهای سپاه به کشتی را نشان داد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy