Tuesday, Jul 23, 2019

صفحه نخست » مادر سهیل عربی بازداشت شد

Farangis_Mazloum.jpgهرانا ـ سایت مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران - فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی، زندانی عقیدتی زندان تهران بزرگ روز جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. گفته می‌شود بازداشت خانم مظلوم توسط ۸ تن از نیروهای امنیتی و در منزل خواهر وی اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۳۱ تیرماه ۹۸، فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی، زندانی عقیدتی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

گفته می‌شود بازداشت وی در منزل خواهرش صورت گرفته است با این حال تا لحظه تنظیم این گزارش اطلاعی از دلایل بازداشت و محل نگهداری وی در دست نیست.

یک منبع نزدیک به خانواده خانم مظلوم به گزارشگر هرانا گفت: "یک مامور زن به همراه ۷ مامور مرد حدود ساعت ۲ ظهر امروز به منزل خواهر خانم مظلوم مراجعه کرده و فرنگیس مظلوم را بازداشت کردند. در ابتدا از سوی مامورین گفته شد که تا ساعاتی بعد بازگردانده خواهند شد ولی پس از اینکه متوجه شدند خانم مظلوم به دلیل جراحی قلبی که پیشتر انجام داده و مشکل مفاصل از داروهای خاص استفاده می‌کند از اون خواستند داروهای خود را نیز همراه داشته باشد".

لازم به یادآوری است فرزند فرنگیس مظلوم، سهیل عربی از ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۲ در بازداشت و زندان به سر می‌برد و تمام این مدت از مرخصی محروم بوده است.

مطالب بیشتر در هرانا ـ سایت مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران

وی همزمان با اینکه پس از تغییرات بسیار در روند دادرسی و احکام صادره در حال تحمل دوران محکومیت ۷ سال و شش ماهه خود در زندان تهران بزرگ بود، از بابت پرونده‌ای جدید که در زندان علیه وی مفتوح شده بود در تاریخ ۳۱ شهریور ۹۷ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهامات "فعالیت تبلیغی علیه نظام" و "تشویش اذهان عمومی" به ۳ سال حبس، ۳ سال تبعید و جزای نقدی محکوم شد.

آقای عربی در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه سال جاری به دلیل درد شدید به بیمارستان فیروزآبادی تهران اعزام شده و به دلیل عدم هماهنگی قبلی با بیمارستان به دلیل نبود تخت خالی پس از انجام معاینات ابتدایی بدون رسیدگی پزشکی به زندان بازگردانده شده بود. با وجود تداوم درد شدید، مسئولین زندان تاکنون با اعزام مجدد او به بیمارستان و رسیدگی مناسب پزشکی به وی موافقت نکرده‌اند.

گفتنی است سهیل عربی زندانی عقیدتی در فروردین ماه سال جاری با نگارش نامه‌ای وضعیت نامناسب خود و زندانیان محبوس در تیپ ۱ زندان تهران بزرگ (فشافویه) را یادآوری کرده بود. به گفته فرنگیس مظلوم فرزندش از مدتی قبل از اعتصاب غذای اعتراضی به سر می‌برد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy