Saturday, Jul 27, 2019

صفحه نخست » پیام شهبانو فرح پهلوی به مناسبت سی و نهمین سالگرد درگذشت پادشاه فقید ایران

81E3F9DF-C837-4523-83CD-2ABB69ADD977.jpegصدای آمریکا

شهبانو فرح پهلوی روز جمعه در بیانیه ای بمناسبت سی و نهمین سالگرد درگذشت محمدرضا شاه پهلوی پادشاه فقید ایران نوشت «او عاشق ایران بود، و آرزوئی جز صلح و رفاه و پیشرفت برای ایرانیان نداشت.»

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

پنجم مرداد ۱۳۹۸ سی و نهمین سالگرد درگذشت همسر دلبندم محمدرضا شاه پهلوی شاهنشاه فقید ایران است. او عاشق ایران بود، آرزوئی جز صلح و رفاه و پیشرفت برای ایرانیان نداشت. در دوران پادشاهی او ایران در رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زبانزد جهانیان شد، به دفاع از صلح و همزیستی در خاورمیانه برخاست و امید به آینده ای بهتر را در دل مردم جوامع فرومانده زنده کرد. بر این باور بود که ایرانیان تنها در چارچوب برادری و همزیستی با دیگران قادرند به والاترین آرمان هایشان دست یابند و در استقرار صلح پایدار در جهان و پیشرفت روز افزون جامعۀ بشری سهمی درخور فرهنگ پویا و دستاوردهای تاریخی خویش ایفا کنند.

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

در دوران پادشاهیش، زنان به حقوق سیاسی دست یافتند و کشاورزان مالک زمینی شدند که در آن زراعت می کردند. در پاسداری از محیط زیست و در گسترش رسانه های ارتباطی ایران در جهان رو به رشد پیشگام بود. برای نخستین بار در تاریخ کشور، مبانی بومی شدن دانش و تکنولوژی مدرن پا گرفت و درمیان دهۀ ی ۵۰ ایران تنها کشور رو به توسعه ای بود که در آن جذب مغزها بر فرار مغزها پیشی گرفته بود. هنگامی که در سال ۱۳۵۵ او بازشدن فضای سیاسی کشور را بشارت داد، ایران به سوی نظامی مترقی و جامعه ای آزاد و پیشرو رهنمون شده بود.

آیندۀ ما به یقین آینده ای بس درخشان می شد اگر گروهی از مردمان وا پس گرا و همراهانشان راه پیشرفت ایرانیان را چنین وحشیانه سد نمی کردند. باعث دلگرمی من است که پس از سال ها دروغ و دشمنی و خیانت، هم میهنان من، به ویژه جوانانی که پس از این فاجعه به دنیا آمده اند، هر روز بیشتر به خدمات دو پادشاه بزرگ ایران واقف می شوند. آشکارا، دانه هائی که با ایمان و عشق کاشته می شوند هرگز خشک نمیشوند. بی تردید نور بر تاریکی و آزادی بر خفقان پیروز خواهد شد و ایران ققنوس وار از خاکستر خود بر خواهد خاست.

سپاسگزارم از رئیس جمهور مصر جناب السیسی که امکان برگزاری این مراسم را به ما داده اند. سپاسگزارم از خانم جهان سادات که در تمام این سال ها با حضور خود در این مراسم باعث دلگرمی من و خانواده ام بوده اند.

سپاسگزارم از هم میهنانی که از کشورهای مختلف و نیز از ایران به یاد شاهنشاه فقید ایران در این مراسم حضور یافته اند.

به ویژه، از سوی خود، خانواده ام، و هم میهنانم به روان پاک رئیس جمهور فقید مصر محمد انور سادات درود می فرستم و از او، دولت، و ملت مصر که در شرایطی بسیار سخت پادشاه ایران و خانواده ی ما را مهربانانه در کشورشان پذیرفتند، سپاسگزارم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy