Tuesday, Aug 6, 2019

صفحه نخست » تلاش اسرائیل برای نزدیکی بیشتر به کشورهای عرب خلیج فارس

Israel.jpgرادیو فردا - ییسرائل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل، می‌گوید او در راستای عادی‌سازی و مناسبات آشکار میان کشورش با امیرنشین‌های خلیج فارس فعالیت می‌کند و این سیاست مورد حمایت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل نیز هست.

کاتز گفت، در سفر اخیر به ابوظبی با یک مقام بلندپایه امارات متحده عربی دیدار کرده اما نام او را نبرد.

وی پیش از آن از عمان نیز دیدار کرد و پس از ملاقات ماه گذشته با وزیر خارجه بحرین در واشینگتن در برابر دوربین‌ها، گفت «درباره خطرات ایران» رایزنی کردیم.

به گفته او، نزدیک شدن به دنیای عرب اولویت سیاست خارجی اسرائیل است و برقراری رسمی صلح با امیرنشین‌های سنی خلیج فارس در چند سال آینده «یک انتظار واقع‌بینانه» است.

به گزارش تایمز اسرائیل، کاتز سه‌شنبه پانزدهم مرداد در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کشورش افزود که با وجود چالش، هدف او دستیابی به توافق‌های سیاسی صلح و عادی شدن کامل مناسبات با کشورهای خلیج فارس است.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

وزیر خارجه اسرائیل ابراز نظر کرد که حتی در نبود پیمان جامع صلح با فلسطینیان، کشورش می‌تواند با امیرنشین‌ها به توافق صلح برسد همانگونه که از دهه‌ها پیش با مصر و اردن پیمان صلح دارد.

آقای کاتز گفت: «ما با آنها مرز مشترک نداریم؛ هیچ اختلاف دیگری هم نداریم؛ تنها نگاه ما به قضیه فلسطینی متفاوت است اما این اختلاف نباید مانعی بر سر راه مناسبات گسترده‌تر اعراب و اسرائیل باشد».

وزیر خارجه اسرائیل کشورهای عرب خلیج فارس را «دوست - دشمن» نامید و این را نیز گفت که «مناسبات ویژه اسرائیل با دولت کنونی آمریکا عامل دیگری در نزدیکی اسرائیل به همسایگان عرب است زیرا آنها اسرائیل را به عنوان یک عامل وصل‌کننده (به آمریکا) می‌خواهند».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy