Tuesday, Aug 13, 2019

صفحه نخست » یک ناو جنگی دیگر بریتانیایی عازم آب‌های خلیج فارس شد

keshti.jpgالعربیه - در پی تنش‌های فزاینده میان ایران و غرب، یک ناو جنگی دیگر بریتانیایی با نام «کنت» دوشنبه ۱۲ اوت عازم آب‌های خلیج (فارس) شد تا به ماموریت محافظت از کشتی‌های تجاری در آب‌های منطقه به رهبری ایالات متحده آمریکا، بپیوندد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این اقدام دولت بریتانیا در پی آن صورت می‌گیرد که ایران پیش‌تر یک نفت‌کش بریتانیایی به نام سنتا امپیرو را در تنگه هرمز توقیف و مصادره کرده و ۲۷ خدمه آن را بازداشت کرده است.

نیروهای دریایی بریتانیا ۴ ژوئیه امسال یک نفت‌کش ایرانی در تنگه جبل الطارق را به ظن نقض تحریم‌های اروپایی اعمال شده بر رژیم سوریه از طریق قاچاق محموله نفتی به این کشور، توقیف کردند.

اندی براون، فرمانده ناوجنگی بریتانیایی «کنت» گفت: «همچنان تلاش‌های شدیدمان را در خلیج و برای خاموش ساختن شعله تنش‌های کنونی متمرکز خواهیم کرد».

مطالب بیشتر در سایت العربیه

این فرمانده نیروی دریایی بریتانیا همچنین افزود: «ما اما همچنان به محافظت از آزادی دریانوردی و تامین امنیت حمل و نقل بین‌المللی (دریایی) که هدف اصلی این عملیات از استقرار نیرو است، پایبند هستیم».

بریتانیا ماه گذشته برای اولین بار اعلام کرد که نیروهای بیشتری را در آب‌های خلیج (فارس) مستقر خواهد کرد و در این راستا گفت حضور ناو جنگی «کنت» شامل به عهد گرفتن ماموریت ناو جنگی دیگری با نام «دنکان» است که هم‌اکنون در آب‌های خلیج مستقر است.

دولت بریتانیا پیش‌تر در ۵ اوت جاری اعلام کرده بود که در «ماموریت امنیت دریانوردی» در کنار ایالات متحده آمیرکا و برای محافظت از کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز مشارکت خواهد کرد.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا که هم‌اکنون به لندن سفر کرده است موافقت دولت بریتانیا برای مشارکت در ماموریت محافظت از کشتی‌ها در آب‌های خلیج (فارس) را مورد تحسین قرار داده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy