Wednesday, Aug 14, 2019

صفحه نخست » کره جنوبی برای سومین ماه متوالی نفت ایران را تحریم کرد

FBBF040A-7E73-4209-B58A-3C2090AB70F3.jpegالعربیه

آمار و داده‌های اولیه ارائه شده از سوی هیأت گمرک‌های کره جنوبی در روز پنجشنبه 15اوت نشان می‌دهد کره جنوبی در ماه ژوئیه هیچگونه نفتی در مقایسه با واردات 788561 تنی آن در ماه ژوئیه سال گذشته از ایران وارد نکرده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز بنا بر این داده‌ها کره جنوبی که پنجمین خریدار نفت در جهان است در ماه ژوئیه گذشته 11.5 میلیون تن نفت خام وارد کرده است، این در حالی است که واردات نفت خام این کشور در ماه ژوئیه سال 2018 به میزان 12.9 میلیون تن بوده است.

طبق این گزارش داده‌های نهایی واردات نفت خام کره جنوبی مربوط به ماه ژوئیه، از سوی شرکت ملی نفت کره جنوبی که در مالکیت دولت است متعاقبا طی ماه جاری اعلام خواهد شد.

با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و تنش‌های فزاینده این کشور با ایالات متحده آمریکا و بریتانیا صادرات نفت خام ایران در ماه ژوئیه امسال به حدود 100 هزار بشکه در روز رسید.

ایالات متحده آمریکا در ماه نوامبر سال گذشته و پس از اینکه از توافق هسته‌ای 2015 موسوم به برجام، که میان تهران و قدرت‌های جهانی امضا شده بود، خارج شد، تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را که به ازای توافق برجام به حالت تعلیق در آمده بود را مجددا از سرگرفته و تشدید کرد.

واشینگتن با هدف به صفر رساندن فروش نفت ایران در ماه مه گذشته به معافیت‌های در نظر گرفته شده برای بعضی از مشتریان نفت خام ایران پایان داد.

یک منبع که خرید و فروش نفت خام کشورها را رصد می‌کند گفت:« ایران در ماه ژوئیه روزانه نزدیک به 100 هزار بشکه نفت خام صادر کرده است، اما داده‌های ارائه شده از سوی رفینیتو آیکون( Refinitiv Eikon) نشان داده که با در نظر گرفتن مقادیری از نفت خام سبک، محموله‌های نفت صادراتی ایران بالغ بر 120 هزار بشکه در روز است».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy