Thursday, Aug 22, 2019

صفحه نخست » همزمان با رکوردزنی رسوایی های فساد؛ خامنه‌ای: چهل سال دوم جمهوری اسلامی "از این هم بهتر" خواهد بود!

voa_082219.jpgصدای آمریکا - همزمان با افشای جزئیات تازه‌ای از فساد عالی‌ترین مقامات جمهوری اسلامی، آیت‌الله خامنه‌ای با تکرار ادعای خود گفت که چهل سال دوم جمهوری اسلامی «قطعا» از چهل سال اول «بهتر خواهد بود.»

رهبر جمهوری اسلامی این ادعا را روز چهارشنبه ۳۰ مرداد و در دیدار با اعضای هیات دولت عنوان کرده و اشاره‌ای به افشاگری دو تن از منصوبان خود درباره فساد، ناتوانی، و ناکارآمدی در بالاترین سطوح هیات حاکمه ایران نکرده است.

در روزهای گذشته جنگ لفظی بین محمد یزدی، از روسای پیشین قوه قضائیه، و صادق لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس پیشین قوه قضائیه، بالا گرفته و یزدی خطاب به لاریجانی گفته است: «رییس دفتری که ۱۰ سال، جای مهمی را اداره کرده دستگیر می‌شود، بعد اعتراض می‌کند که چرا گرفتید؟! به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند! آیا ارث پدرت بود؛ از کجا آوردی ساختی؟»

اشاره یزدی به اکبر طبری، معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه قضاییه در زمان ریاست لاریجانی است که بازداشت شده است.

صادق لاریجانی نیز در پاسخ، محمد یزدی، عضو منصوب خامنه‌ای در شورای نگهبان، را فردی توصیف کرده که «سخنان غیردقیق، غیرمستدل و حتی نامربوط» می‌زند و از درک مسائل روزمره و عادی مثل قوانین مصوب مجلس عاجز است.

👈مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

همزمان دادگاه‌های موسوم به پرونده‌های مفاسد اقتصادی نیز در جریان است و پای مقاماتی مانند مدیران بانک مرکزی و مدیران دو خودروسازی بزرگ ایران نیز به زندان و قوه قضائیه باز شده است.

این ها تنها بخشی از فساد گسترده در ساختار حاکمیتی ایران است که در رسانه‌های داخل ایران اجازه انتشار پیدا کرده است.

ایالات متحده بارها فساد مالی نهادینه و غارت دارایی‌های خدادادی ایران توسط وابستگان رژیم حاکم بر این کشور را محکوم کرده و آنها را از جمله عوامل اصلی مشکلات اقتصادی و مالی ایران دانسته است. از جمله چندی پیش مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در چند توئیت درباره مقام‌های جمهوری اسلامی گفته بود که آنها به جای کمک به مردم درگیر فساد شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین در پیامی توئیتری به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد به ثروت حاکمان ایران و فساد دستگاه حکومتی جمهوری اسلامی اشاره کرد.

در این توئیت که ۱۸ آذر ۱۳۹۷ منتشر شد، آمده بود: «با تاسف برای مردم ایران، حکومت آنها مملو از ریاکاران فاسد است. یکی از آنها آیت الله خامنه ای است که یک صندوق سرمایه معاف از مالیات با میلیاردها دلار ثروت دارد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy