Tuesday, Aug 27, 2019

صفحه نخست » ارتش اسرائیل توئیتر فارسی به راه انداخت

arsi_082719.jpgرادیو بین المللی فرانسه - ارتش اسرائیل از طریق صفحۀ توئیتر انگلیسی‌اش اعلام کرد که یک صفحۀ فارسی نیز ایجاد کرده تا با "ملت ایران" ارتباط برقرار سازد. ارتش اسرائیل فعالیت تبلیغی خود را به زبان فارسی در شبکه‌های تلگرام و اینستاگرام نیز گسترش داده است. این فعالیت‌‌ها با شدت گرفتن حملات لفظی بنیامین نتانیاهو علیه ایران هم‌زمان شده است. احتمال دارد که بحث گشایش در پروندۀ اتمی و امکان مذاکره میان ایران و آمریکا، دولت اسرائیل را به تبلیغات شدیدتر علیه ایران متمایل کند.

صفحۀ تازه‌تأسیس ارتش اسرائیل که خبر ایجاد آن در روز چهارشنبه ٢٨ اوت/۶ شهریور توسط خبرگزاری‌های بزرگ مخابره شد، تحت عنوان "صفحه توییتر رسمی ارتش دفاعی اسرائیل به فارسی" معرفی شده و در آن آمده است: "برای گفتگوی مستقیم بین ما و شما و پخش گزارش هایی از فعالیتهای ارتش دفاعی اسرائیل... در تماس باشيد".

ارتش اسرائیل در حالی این تصمیم تازه را اجرایی کرده که تنش و تهدیدهای متقابل میان ایران و اسرائیل شدت گرفته است. آخر هفتۀ گذشته اسرائیل ادعا کرد که حملات هواپیماهای بدون‌سرنشین که از خاک سوریه و به ابتکار ایران آغاز شده بود، توسط اسرائیل دفع شده است. پس از آن یک ساختمان متعلق به حزب‌الله لبنان در بیروت هدف حملۀ درون قرار گرفت و حسن نصرالله اسرائیل را تهدید کرد. در پاسخ، بنیامین نتانیاهو نیز حزب‌الله لبنان و شخص قاسم سلیمانی را تهدید کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در صفحۀ توئتیر فارسی ارتش اسرائیل، نموداری تحت عنوان "ساختار فرماندهی نیروی قدس برای اجرای حملۀ تروریستی با استفاده از پهپادهای مسلح از خاک سوریه" منتشر شده است. در این نمودار، پس از قاسم سلیمانی (فرماندۀ نیروی قدس)، تصویر جواد غفاری دیده می‌شود که فرماندۀ نیروهای ایرانی در سوریه معرفی شده است. در پایین‌ترین سطح نمودار، تصاویر دو نفر به عنوان "افراد میدانی" دیده می‌شود. ارتش اسرائیل توضیح داده که "یاسر احمد صاحر، حسن یوسف زابیب و ۲ فعال دیگر که در ایران دوره استفاده از پهپاد را دیده‌اند، می‌خواستند چند پهپاد حامل مواد منفجره را از منطقه عرنه به طرف اسرائیل در شب ۲۲ـ۲۳ ماه آگوست هدایت کنند. غفاری انجام حمله تروریستی مذکور را زیر نظر داشته"...

ارتش اسرائیل اعلام کرده است که حساب‌هایی در اینستاگرام و تلگرام نیز به زبان فارسی باز کرده است. فعالیت تبلیغی ارتش اسرائیل همزمان با مطرح شدن احتمال ملاقات روحانی و ترامپ شدت گرفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy