Sunday, Sep 8, 2019

صفحه نخست » دستور رئیس قوه قضائیه ایران برای تجدیدنظر در احکام سنگین اخیر دادگاه انقلاب

raeisi_090819.jpgبی بی سی - ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ایران، دستور "ویژه‌ای" برای "تجدیدنظر و رسیدگی منصفانه" در خصوص "احکام صادره در برخی پرونده‌های اخیر" داده است.

این دستور پس از آن صادر می‌شود که روز گذشته خبر صدور احکام سنگین زندان برای متهمان پرونده هفت تپه منتشر شد و اعتراضات گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت و برخی نمایندگان مجلس ایران و مقامات دولتی نسبت به این احکام اعتراض کردند.

البته رئیس قوه قضائیه ایران در دستور امروزش به طور مستقیم اشاره‌ای به پرونده هفت تپه نکرده است.

به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی، آقای رئیسی در خصوص احکام صادره توسط "یکی از شعب دادگاه انقلاب در برخی پرونده‌های اخیر" دستور داده که "به سرعت و تحت نظارت رئیس کل دادگستری تهران تجدید نظر و رسیدگی منصفانه صورت گیرد".

روز گذشته احکام متهمان پرونده هفت تپه توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران صادر گردید و فعالان کارگری و مدنی این پرونده به زندان‌های طول‌‌المدت محکوم شدند.

جمال‌الدین حیدری‌منش، وکیل سپیده قلیان، گفت که موکلش برای اتهام‌های عضویت در گروه غیرقانونی، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب مجموعا به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شده که ۷ سال آن قابل اجراست.

اسماعیل بخشی نیز برای مجموعه اتهاماتش به ۱۴ سال حبس تعزیری محکوم شده که ۷ سال آن اجرا خواهد شد.‌

همچنین منابع نزدیک به کارگران هفت‌تپه گفتند که عسل محمدی، ساناز الهیاری، امیر امیرقلی و امیرحسین محمدی فرد هم هر یک در مجموع به ۱۸ سال محکوم شده‌اند که بنابر قانون ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۷ سال این احکام قابل اجراست.

امیرحسین محمدی فرد، سردبیر نشریه گام، و عسل محمدی، ساناز الهیاری و امیر امیرقلی اعضای تحریریه این نشریه بودند.

بنابر گزارش‌ها، محمد خنیفر، دیگر کارگر هفت‌تپه نیز به ۶ سال حبس تعزیری محکوم است که هنوز مشخص نیست چه میزان از آن قابل اجرا خواهد بود.

اسماعیل بخشی و سپیده قلیان در آبان ماه گذشته در اعتراضات کارگری هفت‌تپه بازداشت شده بودند و بعد از آزادی اعلام کردند که از سوی نیروهای وزارت اطلاعات شکنجه شده‌اند.

آقای بخشی و خانم قلیان بعد از پخش فیلم "طراحی سوخته" از تلویزیون ایران، که حاوی اتهامات متعددی علیه دستگیرشدگان بود، در روز سوم بهمن دوباره بازداشت شدند.

وزارت اطلاعات و قوه قضاییه ایران شکنجه این دو زندانی را رد کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy