Sunday, Sep 8, 2019

صفحه نخست » ارتباط میان مصرف گوشت مرغ و ابتلا به سرطان

chicken_090719.jpgایران اینترنشنال - یافته‌های پژوهشگرهای دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد مصرف گوشت مرغ احتمال ابتلا به نوعی سرطان خون موسوم به لنفوم غیر‌هاجکین و سرطان پروستات را افزایش می‌دهد.

این یافته‌ها می‌تواند موجی از حیرت را در صنایع غذایی جهان برانگیزد. باور عموم این است که گوشت مرغ در مقایسه با گوشت قرمز گزینه سالم‌تری است.

این یافته‌ها پس از مطالعه پرونده پزشکی ۴۷۵ هزار شهروند میانسال بریتانیایی در فاصله سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ و بررسی برنامه غذایی و بیماری‌های آن‌ها به دست آمده است. ۲۳ هزار نفر از آن‌ها مبتلا به سرطان شده بودند.

در مقاله‌ای که این تیم پژوهشی در ژورنال «واگیر‌شناسی و سلامت عمومی» منتشر کرده‌اند آمده است مصرف گوشت مرغ در احتمال ابتلا به سرطان ملانومای بدخیم،لنفوم غیر‌هاجکین و پروستات دخیل است اما دخالت مستقیم آن با این بیماری‌ها نیازمند پژوهش و بررسی بیشتر است.

به گزارش ساندی تایمز، یافته‌های این پژوهش فقط نشان می‌دهد که مصرف مکرر گوشت مرغ احتمال ابتلا به انواع خاصی از سرطان را افزایش می‌دهد اما درباره دلیلش توضیحی نمی‌دهد. احتمال دارد دارای ماده‌ای سرطان‌زا باشد اما از طرفی، شاید به‌خاطر نحوه پخت باشد، مثلا سرخ کردن، یا اصلا دلیل دیگری داشته باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy