Monday, Sep 9, 2019

صفحه نخست » هشدار آلمان درباره امکان درگیری نظامی بر سر برنامه اتمی ایران

germanfm_090719.jpgرادیو فردا - وزیر خارجه آلمان اقدام ایران در کاهش دوباره تعهدات برجامی‌اش را «یک پیام اشتباه» خواند و بار دیگر درباره خطر درگیری نظامی بر سر برنامه اتمی جمهوری اسلامی هشدار داد.

هایکو ماس روز دوشنبه در مصاحبه با شماری از رسانه‌ها همچنین گفت: نباید زمان را برای کاهش این تنش‌ها از دست داد و برای جلوگیری از درگیری نظامی در این مناقشه باید همه طرف‌های درگیر مسئولانه عمل کنند.

آقای ماس همچنین تأکید کرد که ایران باید به همه تعهدات خود در برجام پایبند باشد.

مقامات فرانسه نیز در واکنش به اقدام ایران اعلام کرده‌اند که به تلاش‌های خود برای رعایت برجام از طرف ایران ادامه خواهد داد.

ایران روز شنبه اعلام کرد که در قالب اجرای «گام سوم کاهش تعهدات» خود در چارچوب برجام، گازدهی به سانتریفیوژهای نسل جدید را آغاز کرده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

روز دوشنبه نیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تائید کرد که ایران اکنون سرگرم نصب سانتریفیوژهای پیشرفته است و با این کار تعداد سانتریفیوژهای پیشرفته ایران برای غنی‌سازی اورانیوم «دو برابر» می‌شود.

پیش از هایکو ماس، وزیران امور خارجه فرانسه و بریتانیا نیز به ایران در خصوص کاهش تعهدات برجامی خود هشدار داده بودند.

ایران روز چهارشنبه چهارم سپتامبر خبر از اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی خود داد. در همین رابطه، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران روز شنبه هفتم سپتامبر، خبر از به‌کارگیری نسل پیشرفته‌ سانتریفوژها و افزایش میزان غنی‌سازی اورانیوم داد.

منع استفاده از سانتریفوژهای پیشرفته و محدودیت‌‌های ناظر بر میزان غنی‌سازی اورانیوم، از مهم‌ترین محورهای توافق هسته‌ای به شمار می‌آیند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy