Sunday, Sep 15, 2019

صفحه نخست » تولید نفت در عربستان سعودی به نصف کاهش یافت

091419B_top.jpgرادیو بین المللی فرانسه - حملات پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی، تولید نفت در این کشور را با دشواری روبرو کرده و مقامات ریاض می‌گویند تولید نفت به حدود نصف کاهش می‌یابد. خبرگزاری رویترز به نقل از منابع سعودی گزارش داد که عملیات بازسازی تاسیسات آسیب‌دیده نفتی تا روزها و هفته‌ها به طول می‌انجامد. خبرگزاری فرانسه یک روز پس از اعلام حملات به تاسیسات نفتی در شرق عربستان سعودی گزارش داد که این کشور به منظور مقابله با کاهش تولید نفت، با شدت در پی بازسازی تاسیسات نفتی و از افزایش تولید نفت است.

حملات پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی، تولید نفت در این کشور را با دشواری روبرو کرده و مقامات ریاض می‌گویند تولید نفت به حدود نصف کاهش می‌یابد. خبرگزاری فرانسه یک روز پس از اعلام حملات به تاسیسات نفتی در شرق عربستان سعودی گزارش داد که این کشور به منظور مقابله با کاهش تولید نفت، با شدت در پی بازسازی تاسیسات نفتی و از افزایش تولید نفت است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

شاخص بازار بورس عربستان سعودی، پس از حملات روز گذشته (شنبه)، به تاسیسات نفتی در عربستان سعودی و توقف نیمی از تولید نفت این کشور، با افت حدود سه درصدی روبرو شد.

پس از حمله پهپادی به دو تاسیسات نفتی در عربستان سعودی، تولید نفت این کشور با کاهش بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ بشکه در روز روبرو شده است. این میزان حدود شش درصد میزان تولید جهانی نفت در روز برآورد می‌شود.

عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی هم بر أساس آمار اولیه ارائه شده، تائید کرده است که این حملات موجب شده که تولید نفت خام آرامکو به نصف کاهش یابد.

عربستان سعودی در تلاش بود تا نفت مورد نیاز بازار جهانی را، در دوران تحریم نفتی ایران، تامین کند.

در حالیکه بازار جهانی از نزدیک أوضاع تولید نفت در عربستان سعودی را زیر نظر دارد امین ناصر، مدیر عامل شرکت دولتی نفت آرامکو از عملیات بازسازی تاسیسات نفتی "بقیق" و "خریص" به منظور از سرگیری تولید نفت خبر داده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

روز شنبه ۱۴ سپتامبر/۲۳ شهریور اعلام شد حدود ده فروند پهپاد به تاسیسات "بقیق" و "خریص" متعلق به شرکت نفتی دولتی آرامکو در شرق عربستان سعودی حمله کردند.

شیعیان حوثی مسئولیت این حملات را برعهده گرفتند. واشنگتن، تهران را به حمایت از این گروه شورشی متهم کرده است. جمهوری اسلامی ایران این اتهام را رد می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy