Tuesday, Sep 17, 2019

صفحه نخست » حمله به مقر ایران در سوریه ۱۰ کشته بر جای گذاشت

syria.jpgدویچه وله - حمله به مقر شبه‌نظامیان نزدیک به ایران در سوریه که در طول شب گذشته انجام شد ۱۰ کشته بر جای گذاشت. به گزارش ناظران حقوق بشر سوریه در این حمله که هنوزمشخص نیست از سمت چه کشور یا کسانی بوده است، سه مقر سپاه قدس و هم‌پیمانانش در نزدیکی شهر البوکمال در نزدیکی مرز عراق هدف قرار گرفته‌اند.

ناظران حقوق بشر سوریه روز سه‌شنبه ۲۶ شهریور (۱۷ سپتامبر) اعلام کرد که همه کشته‌شده‌ها عراقی بوده‌اند.

این دومین حمله به مواضع نیروهای نزدیک به ایران در سوریه در طول یک هفته گذشته است.

***

هواپیماهای ناشناس مواضع ایران در سوریه را بمباران کردند

العربیه - دیدبان حقوق بشر سوریه روز سه‌شنبه ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۹ گزارش کرد هواپیماهای ناشناس مواضع ایران در حومه آلبوکمال در نزدیکی مرز سوریه و عراق را بمباران کردند.

این حملات پس از حملات اسرائیل که منجر به کشته شدن ۱۸ پیکارجوی ایرانی و شبه‌نظامیان طرفدار ایران در آلبوکمال شد، دومین حمله ماه سپتامبر به مواضع ایران است.

روزنامه هاآرتص اسرائیل پیش از این گزارش کرده بود که شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران، شامگاه دوشنبه در مرز میان ایران و عراق مورد حمله هوایی قرار گرفتند.

خبرنگار العربیه گزارش کرد که معاون رئیس گذرگاه مرزی قائم، در مرز عراق و سوریه تایید کرد که حدود ساعت ۳۰ دقیقه بامداد به وقت محلی صدای انفجار شنیده ولی درباره ماهیت این انفجارها چیزی نمی‌داند.

یک مقام امنیتی استان الانبار نیز روز سه‌شنبه وقوع انفجارهای شدید که منطقه آلبوکمال در غرب استان الانبار را لرزاند، تایید کرد. به گفته این مقام مسئول نهادهای امنیتی عراق اقدامات پیشگیرانه خود در نوار مرزی را تشدید کردند.

علاوه بر حملات امروز، در ۹ سپتامبر ۲۰۱۹ نیز مقرهای حشد شعبی در منطقه آلبوکمال از سوی اسرائیل مورد حمله واقع شد. آسوشیتد پرس در آن زمان به نقل از یکی از گروه‌های اپوزیسیون سوریه گزارش کرد که در این حملات انبارهای مهمات حشد شعبی مورد هدف قرار گرفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy