Friday, Sep 20, 2019

صفحه نخست » ظریف به سی ان ان: بعد از حمله نظامی آمریکا منتظر یک جنگ تمام‌عیار با ما باشید

zarif.jpgایران اینترنشنال - محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی سی‌ان ان هشدار داد در صورت حمله نظامی آمریکا یا عربستان‌سعودی به ایران «جنگی تمام‌عیار» اتفاق خواهد افتاد و عربستان سعودی مجبور خواهد بود تا «آخرین سرباز آمریکایی» بجنگد.

در این گفت‌و‌گوی تلویزیونی که روز پنجشنبه ۲۸ شهریورماه منتشر شد، ظریف با اشاره به تلاش ایران برای اجتناب از جنگ و مذاکره با کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی گفت واکنش نظامی «مبتنی بر فریب» در مورد حمله روز شنبه به تاسیسات نفتی سعودی باعث «تلفات بسیاری» می‌شود.

او همچنین با رد نقش جمهوری اسلامی در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، اعلام کرد که شبه‌نظامیان حوثی در یمن ظرفیت‌های نظامی خود را افزایش داده‌ و قادرند عملیات پیچیده‌ای انجام دهند.

با این حال، ظریف در پاسخ به سوالی درباره شواهد انجام حمله از سوی حوثی‌ها گفت: «من نمی‌توانم مطمئن باشم که آن‌ها این کار را کرده‌اند، زیرا ما فقط بیانیه آن‌ها را شنیدیم.»

چهارشنبه ۲۷ شهریورماه مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در سفری به عربستان سعودی حمله روز شنبه را «اقدام آغاز به جنگ» خواند و ایران را مقصر آن معرفی کرده بود.

در واکنش به این موضوع، وزیر امور خارجه ایران در حساب کاربری توییتر خود نوشت کسانی که او «بازمانده‌های تیم-ب» می‌خواند در تلاش برای «فریب دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا» برای کشاندن او به جنگند.

پمپئو: برای مقابله با ایران به دنبال راه‌ حلی صلح‌آمیزیم

ایران اینترنشنال - مایک پمپئو،‌ وزیر خارجه آمریکا،‌ طی سفری به امارات متحده عربی در واکنش به سخنان محمدجواد ظریف درباره وقوع «جنگی تمام‌عیار» در صورت حمله نظامی به ایران اعلام کرد که آمریکا به دنبال راه حلی «صلح‌آمیز» در پی حمله‌های اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی است.

پمپئو روز پنجشنبه ۲۸ شهریورماه پس از دیدار با شیخ‌ محمد بن‌ زاید آل‌ نهیان، ولیعهد ابوظبی، به خبرنگاران گفت: «ما هنوز تلاش می‌کنیم تا با استفاده از دیپلماسی ائتلاف ایجاد کنیم، در حالی که وزیر امور خارجه ایران تهدید به جنگ تمام عیار تا آخرین سرباز آمریکایی می‌کند.»

او هدف از این ائتلاف را «دستیابی به صلح» خواند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy