Friday, Sep 20, 2019

صفحه نخست » تیلرسون: نتانیاهو سر ترامپ شیره میمالید

tillerson_092019.jpgرادیو اسرائیل - دفتر نخست وزیری اسرائیلی سخنان یکی از وزیران خارجه پیشین ایالات متحده را نادرست و مغرضانه خواند - که در آن گفته شده بود که بنیامین نتانیاهو عمدا اطلاعات نادرست در اختیار پرزیدنت ترامپ قرار داده بود تا او را به انجام عملیاتی وا دارد که در راستای منافع اسرائیل باشد.

این ادعا توسط رِکس تیلرسُون سیاستمدار با سابقه آمریکایی در جریان یک سخنرانی بیان شد. تیلرسون که در دولت پرزیدنت ترامپ مدت سیزده ماه مقام وزارت خارجه را در دست داشتن، در جریان سخنرانی و مباحثاتی که در دانشگاه هاروارد انجام گرفت، ادعا کرد که نتانیاهو گاهی اطلاعات نادرست در اختیار پرزیدنت ترامپ قرار می داد تا او را به تصمیماتی بکشاند که در راستای منافع اسرائیل باشد.

دفتر نخست وزیری اسرائیل با نادرست خواندن این اظهارات، تاکید کرد که بین دولت های اورشلیم و واشنگتن همیشه همکاری های اطلاعاتی بسیار خوبی جریان داشته و اسرائیل اقدامی در جهت منحرف ساختن تصمیمات رئیس جمهوری ایالات متحده انجام نداده است.

تیلرسون در دادامه سخنان خود، حکومت اسلامی ایران را نیز مورد انتقادهای شدید قرار داد.

وزیر خارجه سابق ایالات متحده، در بخشی از سخنان خود گفت: «لحظاتی وجود داشت که در رابطه با گزارش های اسرائیل، ناچار می شدم به رئیس جمهوری بگویم سر شما را شیره می مالند».

تیلرسون در بخشی از سخنانش، نتانیاهو را "یک سیاستمدار فوق العاده ورزیده" توصیف کرد ولی در عین حال گفت: «بی بی کمی شیوه های ماکیاولیستی داشت و مطالبی را آبیاری می کرد که بعدها بتواند از آن بهره برداری کند». بی بی لقب خودمانی برای بنیامین نتانیاهو می باشد.

در حالی که سخنان تیلرسون قاطعانه توسط دفتر نخست وزیری اسرائیل نادرست توصیف گردیده، کاخ سفید هنوز نسبت به آن واکنشی نشان نداده است.

تیلرسون که مدت ۴۱ سال در کمپانی نفتی اکسُون خدمت کرده و یکی از استادان شیوه مذاکره محسوب می شود، در ادامه سخنان خود از این که انجام مذاکرات سودمند با ایران و کره شمالی عملی نگردید نیز، ابراز ناخرسندی کرد و به انتقاد از آن رژیم ها پرداخت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy