Monday, Sep 23, 2019

صفحه نخست » بروز علائم رکود کم‌سابقه در اقتصاد آلمان؛ یورو تضعیف شد

germany.jpgیورونیوز - همزمان با کاهش رونق اقتصاد آلمان به نگران‌کننده ترین سطح در ۷ سال گذشته، فشارها بر دولت این کشور برای اعطاء مشوق‌های مالیاتی افزایش یافت.

مطابق گزارش موسسه آمار و اطلاعات صنعتی «آی‌اچ‌اس مارکیت»، فعالیت واحدهای صنعتی در آلمان طی ماه سپتامبر با بالاترین سرعت در یک دهه گذشته کاهش یافته و رشد بخش خدمات نیز در این کشور کند شده است. این گزارش همچنین از بروز علائمی مبنی بر کاهش تقاضا در بازار کار آلمان حکایت دارد، رخدادی که اقتصاد آلمان را در آستانه ورود به مارپیچ کاهش تقاضای کل و تشدید رکود اقتصادی قرار داده است.

انتشار این گزارش موجب شد تا طی معاملات روز دوشنبه بازارهای مالی، نرخ برابری یورو در برابر دلار آمریکا ۲ دهم درصد کاهش یابد و به ۱. ۰۹۹۲ برسد. همزمان شاخص سهام استاکس۶۰۰ که متوسط قیمت سهام ۶۰۰ شرکت بزرگ بورس‌های اروپایی را نشان می‌دهد، بیش از ۱ درصد کاهش یافت.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

گزارش مارکیت تاکید دارد که تبعات جنگ تجاری میان چین و آمریکا و افت تقاضای صنعت خودوری آلمان به دلیل بیم وابهام موجود از تبعات برکسیت، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا را به سمت رکود کشانده است. بر پایه این گزارش، توقف رشد بازار کار آلمان که در ۶ سال گذشته بی‌سابقه است، می‌تواند نمودی از افت رونق اقتصاد این کشور در نیمه دوم سال جاری میلادی به پایین‌ترین سطح در ۷ سال گذشته باشد.

رکود در اقتصاد آلمان انتظارات عمومی برای اعطای مشوق‌های مالی و مالیاتی از سوی دولت این کشور را افزایش داده ولی با وجود اعلام تصمیم اخیر بانک مرکزی اروپا برای اعمال سیاست‌های حمایتی، دولت آلمان همچنان در برابر اتخاذ چنین سیاستی مقاومت می‌کند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان همچنان بر اجرای سیاست کسری بودجه صفر تاکید دارد با این وجود دولت آلمان روز جمعه از تصویب بودجه ۵۴ میلیارد یورویی برای پیگیری اهداف زیست محیطی خبر داد، اقدامی که انتقادها نسبت به بی توجهی دولت به شرایطی اقتصادی کشور را تشدید کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy