Friday, Sep 27, 2019

صفحه نخست » ترامپ: ایران برای درخواست خود به من پیام داد + واکنش روحانی

trump.jpg

درخواست ایران برای برداشتن تحریم‌ها را رد کردم

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که ایران از او خواسته تا برای دیدار با روحانی تحریم‌ها را رفع کند و او به این خواسته پاسخ منفی داده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی مدعی شد که ایران از او خواسته تا برای دیدار با روحانی تحریم‌ها را رفع کند و او به این خواسته پاسخ منفی داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر نوشت: «ایران از من خواست تا برای دیدار [با روحانی] تحریم‌های اعمال شده بر آنها را رفع کنم. من البته گفتم نه!»

در هفتادوچهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، برخی انتظار داشتند که نمایندگان ایران و آمریکا با یکدیگر دیدار و گفتگو کنند اما این امر ممکن نشد.

حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران پس از بازگشت از نیویورک در سخنانی گفت که آمریکایی‌ها در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل، برای شرکت در نشست ۵ به علاوه ۱ و برداشتن کل تحریم‌ها اعلام آمادگی کرده بودند ولی ایران این پیشنهاد را نپذیرفته چون نمی‌توانسته پیش‌بینی کند پایان این مذاکره چه خواهد بود..

روحانی: آمریکایی‌ها پیشنهاد مذاکره و برداشتن کل تحریم‌ها را دادند ولی نپذیرفتیم

ایران اینترنشنال - پیشتر حسن روحانی رییس‌جمهوری ایران در اولین اظهارات خود بعد از بازگشت از نیویورک گفته بود که آمریکایی‌ها در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل، برای شرکت در نشست ۵ به علاوه ۱ و برداشتن کل تحریم‌ها اعلام آمادگی کرده بودند ولی ایران این پیشنهاد را نپذیرفته چون نمی‌توانسته پیش‌بینی کند پایان این مذاکره چه خواهد بود.

روحانی روز جمعه گفت: «آمریکایی‌ها به صراحت گفته‌ بودند کل تحریم را برمی‌داریم، ولی شکل انجام این کار قابل قبول نبود. این‌که در فضای تحریم و فشار حداکثری، ولو در قالب ۵ به‌علاوه ۱بخواهیم با آمریکایی‌ها مذاکره کنیم، کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند پایان آن چگونه خواهد بود.»

دونالد ترامپ پیشتر هم لغو تحریم‌ها قبل از دیدار دو طرف رد کرده بود

به گزارش رادیو فردا رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی روز سه‌شنبه خود در سازمان ملل با انتقاد از اقدامات جمهوری اسلامی در منطقه، تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای و آن‌چه «چپاول ثروت» ایران توصیف کرده، گفته «مردم ایران احتیاج به دولتی دارند که دنبال کم کردن فقر و فساد باشد نه اینکه هزینه قتل عام در کشور خودش و دیگر کشورها را بپردازد. رهبران ایران باید دست از تهدید دیگر کشورها بردارند و بالاخره به مردم ایران اولویت بدهند».

با این حال دونالد ترامپ در بخشی دیگر از سخنرانی خود گفته بود «آمریکا آماده دوستی با دیگر کشورهاست. ما اعتقادی به دشمن ابدی نداریم و دنبال شریک هستیم. هر کسی می‌تواند جنگ را شروع کند ولی افراد شجاع می‌توانند صلح را برگزینند».

تلاش‌ها با هدف انجام دیدار و گفت‌وگو بین دونالد ترامپ و حسن روحانی در حالی‌ بود که رهبر جمهوری اسلامی، تصمیم‌گیرنده نهایی در مورد انجام چنین گفت‌وگوی رو در رویی، تاکنون به‌طور علنی هیچ‌گونه نرمشی در این زمینه نشان نداده‌ است.

علی خامنه‌ای روزگذشته در مورد میانجی‌گری‌های کشورهای اروپایی بین ایران و آمریکا گفته بود که «اروپایی‌ها در ظاهر به عنوان میانجی وارد می‌شوند و حرف‌های طولانی هم می‌زنند اما همه آنها پوچ است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy