Saturday, Sep 28, 2019

صفحه نخست » حمله جدید حوثی‌ها به عربستان، "متلاشی شدن ۳ تیپ و اسارت صدها نظامی"

092819A_top.jpgسخنگوی نیروهای مسلح یمن با اعلام عملیات «نصر من الله» در نجران عربستان از اسارت صدها نظامی سعودی و متلاشی شدن سه تیپ نظامی این رژیم خبر داد.

بی بی سی - حوثی‎های یمن اعلام کرده‌اند که در عملیات بزرگی در منطقه نجران در داخل خاک عربستان سعودی، سه تیپ ارتش سعودی را به محاصره خود درآورده و هزاران نفر را به اسارت گرفته و صدها کشته و زخمی نیز این عملیات داشته است.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نظامی حوثی‌های یمن گفته این عملیات که نصر من الله نام گرفته، بزرگ‌ترین عملیاتی است که تا کنون علیه نیروهای سعودی انجام گرفته.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه گفت در این عملیات، صدها کیلومتر مربع در محور نجران آزاد شد.

عربستان هنوز وقوع چنین حمله‌ای را در نجران تایید نکرده است.

در سال‌های اخیر و پس از ورود ائتلاف به رهبری عربستان در جنگ یمن، نیروهای حوثی حملات مختلفی به عربستان سعودی کرده‌اند که در برخی از آنها از پهپاد استفاده شده است.

در تازه ترین مورد حوثی‌ها مسئولیت حمله به بزرگترین تاسیسات نفتی عربستان، آرامکو را برعهده گرفتند. این حمله باعث اختلال در تولید نفت عربستان شد.

حوثی‌های یمن که با گروهشان به نام "انصارالله" از سال ۲۰۱۴ تاکنون کنترل صنعا، پایتخت یمن را در دست دارند، از حمایت تهران برخوردارند.

شورش مسلحانه این گروه علیه دولت مرکزی کشورشان موجب شد تا عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن به عربستان بگریزد.

از آن زمان ائتلافی نظامی به رهبری عربستان سعودی در حمایت از دولت آقای هادی وارد جنگ با گروه حوثی‌ها شده است. این ائتلاف از حمایت‌های آمریکا و بریتانیا نیز بهره‌مند است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy