Friday, Oct 4, 2019

صفحه نخست » از ولایت فقیه تا ولایت سپاه

sepah_100419.jpgرادیو پیام اسرائیل - منابع خبری در تهران، در رابطه با ادامه تلاش های سپاه پاسداران برای به دست گرفتن مدیریت کامل ایران و تسلط بر همه امور کشور، که در واقع برپایی نوعی حکومت نظامیان و سپاهیان محسوب می شود، به "رادیو پیام اسرائیل" گفتند که رویدادهای روزهای اخیر و شیوه رفتاری سپاه پاسداران از هنگامی که به صحنه سیاسی آمد، این احتمال را تقویت می کند که علی خامنه ای مقدمه مطرح کردن فرماندهان سپاه پاسداران را به عنوان نیروی باکفایتی که بتواند همه مشکلات درمان ناپذیر رژیم را برطرف سازد، فراهم می کند.

تحلیلگر رادیو پیام اسرائیل نیز می گوید که هر روز که می گذرد، دلائلی تازه ای مطرح می گردد که نشان می دهد سپاه پاسداران، که اشتهایی تمام ناشدنی دارد، خود را برای به دست گرفتن همه ارکان حکومت آماده می سازد.

آن چه این گمان را تقویت می کند، انتشار رشته اخباری درباره باصطلاح قهرمانی های قاسم سلیمانی به عنوان یک سردار شایسته است که در ماموریت های برون مرزی، موجب عزت و اعبار رژیم گردیده و به همان نسبت می تواند همه مشکلات داخلی ایران را نیز حل کند.

برگزاری یک مصاحبه طولانی با قاسم سلیمانی، آن هم در وبسایت رسمی رهبر حکومت، که ظاهرا برای انتشار دیدگاه ها و سخنان رهبر برپا گردیده، یکی از نشانه های این گمان است که خامنه ای می خواهد سلیمانی را در انتخابات آینده ریاست جمهوری مطرح سازد. انجام مصاحبه با شخصی جز رهبر، در وبسایت رسمی، آن هم یک مصاحبه طولانی که نوشته شده پنج ساعت ادامه داشته، امری غیر عادی و پرسش برانگیز است.

همچنین انتشار گزارشی دایر بر این که اسرائیل و عربستان سعودی قصد داشته اند در سفر به کرمان، قاسم سلیمانی را بکشند، و افرادی در این رابطه بازداشت شده اند، به تلاش دیگری تعبیر می شود که هدف آن بزرگ کردن شخصیت قاسم سلیمانی و اهمیت او برای رژیم می باشد.

در کنار آن، روایت سلیمانی از جنگ سیزده سال پیش بین اسرائیل و حزب الله لبنان، و تعریف این ماجرا که او در آن هنگام در مرکز فرماندهی گروه تروریستی حزب الله حضور داشته و نزدیک بوده در بمباران نیروی هوایی اسرائیل کشته شود، بخشی از این قهرمان سازی تلقی می شود.

قاسم سلیمانی در مصاحبه ای که توسط سایت رسمی مقام رهبری انتشار یافت، واقعیات جنگی از هنگام به روی کار آمدن حکومت اسلامی در ایران را به گونه ای تعبیر و تفسیر کرد که تداعی گر جنگ های حضرت محمد در نخستین دوران ظهور اسلام باشد و او در واقع به طور غیرمستقیم تلاش کرد خامنه ای را جانشین و جایگزین پیامبر راستین اسلام معرفی کند.

خامنه ای که بسیاری از علمای اسلامی میزان صلاحیت دینی او را قاطعانه رد می کنند، از این گونه مجیزگویی های سلیمانی، بی تردید، بسیار خرسند خواهد شد.

همچنین سخنان حسین سلامی که گفت سپاه پاسداران برای اسلامی کردن ایران شتاب دارد، و اظهارات فرماندهان دیگر دایر بر این که هزاران برنامه برای آبادانی ایران تنظیم کرده و بخش مهمی از آن را تا کنون اجرا کرده اند، علائم بسیار دیگری، این گمان را تقویت می کند که سپاه خواهد کوشید در اولین فرصت آینده، رهبری کشور را به دست گیرد و به صورت یک حکومت نظامیان، خود را مجاز به سرکوب هرچه بیشتر شهروندان و جلوگیری از سقوط رژیم سازد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy