Monday, Oct 7, 2019

صفحه نخست » آمدنیوز: فساد گسترده‌ مالی «ورناصری» موجب بازداشت او شده است

amad_100719.jpgبر اساس اخبار واصله از منابع خبری «آمدنیوز»، «حمید ورناصری» مدیرعامل شرکت پشتیبانی دام وزارت جهاد کشاورزی طی سال‌های اخیر در تور نهادهای امنیتی حکومت ایران قرار داشته که با تکمیل این تحقیقات، روز گذشته بازداشت او انجام شده است.

نامبرده در زمان ریاست بر شرکت جاهد (تأمین کننده‌ی خوراک دام و طیور و محصولات کشاورزی در وزارت جهاد)، در پرونده واردات پرتقال به کشور جهت تنظیم بازار عید سال ۹۶ با هماهنگی «حجتی» وزیر جهاد کشاورزی، واردات ۳۵ میلیون دلاری پرتقال را بدون برگزاری هیچ مناقصه به فردی به نام «آل کاظم» و «اسکویی (کارگزار آل کاظم)» واگذار کرد که این پرونده هم‌چنان در سازمان بازرسی کل کشور مفتوح است.

«آل کاظم» که به «محمود حجتی» بسیار نزدیک است، به واسطه‌ی «اسکویی (کارگزارش)» در چند مقطع که بحث استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در مجلس مطرح بوده، با پرداخت رشوه‌های کلان به نمایندگان پاکدست ملت، وزیر فاسد را از زیر تیغ استیضاح نجات داد تا هم‌چنان بتواند از رانت‌های چند صد میلیاردی بهره‌مند شود.

هم‌چنین «ورناصری» مجوز واردات گوشت از پاکستان را به این باند فاسد به شکل انحصاری واگذار کرده است. «ورناصری» هم‌چنین انحصار واردات گوشت‌های گرم و سرد را از کشور استرالیا به «محمدباقر قالیباف» واگذار کرده بود. در مشهد نیز «ورناصری» واردات انصاری گوشت به این ایالت خودمختار ایران را به «حسین عالمی» فرزند «حسن عالمی» نفر دوم انتخابات مجلس خبرگان رهبری واگذار کرده است.

«آل کاظم» که اصالتا عراقی است، پرونده‌های فساد متعددی در نهادهای نظارتی کشور دارد که یکی از آنان پرونده‌ی صادرات قیر با استفاده از ارز مبادله‌ای بدون بازگشت مبلغ حاصل از صادرات به کشور است.

خبرنگار «آمدنیوز» مطلع شده که «حمید ورناصری» در کانادا تحصیل کرده و خانواده‌ی وی هم‌اکنون نیز در این کشور ساکن هستند و وی توسط «آل کاظم» و «اسکویی» مبالغ حاصل از رشوه و پورسانتاژ قراردادها را به کشور کانادا و نزد خانواده‌اش منتقل کرده است.

«ورناصری» در زمان تصدی مسئولیت شرکت جاهد به قدری نفوذ اداری و مالی بالایی داشت که با کارمندان عادی این شرکت نیز به صورت «کارگران حلقه‌ به گوش» رفتار می کرد که با ادامه‌ی این رفتارها، نارضایتی اداری در این شرکت افزایش یافته بود. هم‌چنین بخش عمده‌ای از خوراک دام وارداتی توسط «جاهد»، به شکل انحصاری در اختیار «اسکویی» و «آل کاظم» قرار می‌گرفت این افراد با سوءاستفاده از رانت انحصاری خود، در برخی مقاطع موجب اختلال بازار گوشت و مرغ به نفع «مافیای حجتی» می‌شدند



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy