Wednesday, Oct 9, 2019

صفحه نخست » شکایت از جنیفر لوپز به دلیل انتشار عکس خودش

jl_100919.jpgجنیفر لوپز باید ۱۵۰هزاردلار به دلیل نقض قانون کپی‌رایت بپردازد

ایندیپندنت فارسی - از جنیفر لوپز به خاطر انتشار عکسی از خودش که توسط یک پاپاراتزی(عکاس آزاد شکارچی شخصیتها) گرفته شده، شکایت شده است. لوپز این عکس را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده و با این کار حق مؤلف (کپی رایت) را نقض کرده است.

دادخواست فدرال توسط "اسپلش نیوز" و "پیکچر اجنسی" به مبلغ 150هزار دلار ارائه شده است. عکس مورد شکایت، لوپز را دست در دست الکس رودریگز در نیویورک نشان می دهد که این خواننده در سال 2017 در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت.

طبق اسناد دادگاه که E! News به دست آورده است، "پیکچر اجنسی" ادعا می کند که صاحب و دارنده حق انحصاری کپی رایت عکس است و لوپز مجوز به اشتراک گذاشتن عکس را نداشته است.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

در اسناد دادگاه آمده است: «شاکی هرگز مجوز استفاده از عکس را به متهم نداده است. با این وجود، لوپز بدون کسب اجازه یا داشتن مجوز از شاکی از آن استفاده کرده است. به طور خاص، لوپز یا شخصی که صفحه او را اداره می کند، آن را کپی و در بخش استوری صفحه اینستاگرام jlo@ در 7 نوامبر 2017 منتشر کرده است».

آژانس پاپاراتزی همچنین ادعا می کند که این ستاره 50 ساله طی نامه ای به تاریخ دسامبر 2017 از مراتب نقض کپی رایت مطلع شده است و اینکه استفاده لوپز از این عکس، بر میزان پولی که این شرکت می توانست از آن حاصل کند، تأثیر منفی گذاشته است.

این شرکت در اسناد دادگاه اظهار داشته: «این عکس خلاق، متمایز و با ارزش است. به دلیل شهرت سوژه، و کیفیت و جذابیت بصری عکس، شاکی (و عکاسی که آن را گرفته است) منتظر کسب درآمد از مجوز عکس بودند، اما استفاده غیرمجاز متهم از عکس، به تقاضای فعلی و آینده عکس اصلی آسیب زد. پست اینستاگرام این عکس را بلافاصله در دسترس ده ها میلیون نفر از طرفداران لوپز قرار داد ... که در غیر این صورت مایل بودند نسخه های مجاز عکس را در مجلات و روزنامه های مشتریان شاکی ببینند».

علاوه بر 150هزار دلار ، این آژانس همچنین به دنبال حكمی علیه لوپز است كه براساس اسناد دادگاه او و تیمش در آینده اجازه پست کردن این عکس را نداشته باشند.

در اوایل سال جاری، پس از اینکه جی جی حدید، مدل مشهور، یکی از عکس های آژانس عکس پاپاراتزی Xclusive-Lee را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت، این آژانس به دلیل نقض حق مولف از او شکایت کرد.

در آن زمان، حدید پستی طولانی در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت که در آن گفته بود که فکر می کند دادخواست "یاوه" است.

درمورد هزینه عاطفی که ممکن است پاپاراتزی بر کسانی که دنبال می کنند تا تصویرشان را بگیرند، به جا می گذارند، حدید گفت که این عکس را در توئیتر پیدا کرد و "راهی برای دانستن" این که کدام عکاس آن را گرفته، نداشته است.

او نوشت: «خطاب به پاپاراتزی، می فهمم که شما از این راه زندگی می کنید و من به آن احترام می گذارم و این چیزی است که من با شغلی که انتخاب کرده ام باید بپذیرم. اما یک مرزی وجود دارد».

به گزارش «بیزنس اینسایدر»، این پرونده سرانجام پس از آنكه قاضی بخش نیویورك فهمید كه آژانس عکس در زمان ارائه شکایت، حق چاپ عکس را ثبت نکرده بوده، مختومه اعلام شد.

پیش از این، «کلوئه کارداشیان»، «فیفتی سنت»، «جسیکا سیمپسون» و «آریانا گرانده» نیز پس از به اشتراک گذاشتن عکس های خود در اینستاگرام که توسط پاپاراتزی ها گرفته شده بود، با دعاوی مربوط به نقض حق چاپ روبرو شده اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy