Thursday, Oct 10, 2019

صفحه نخست » اولین حضور نیمه‌گزینشی زنان در ورزشگاه آزادی به روایت تصویر

zanan_Football.jpgایران وایر - امروز افتتاحیه حضور زنان ایرانی در ورزشگاه آزادی است. دخترانی که می‌خواهند برای اولین بار روی سکوهای آزادی بنشینند در فاصله چهار ساعت مانده به آغاز مسابقه ایران و کامبوج پشت درهای ورزشگاه آزادی منتظر باز شدن درها هستند.

*

*

*

درهای ورزشگاه آزادی هنوز باز نشده و دخترانی که به ورزشگاه آزادی رفته‌اند،از حالا برای تشویق تیم ملی آماده می‌شوند. چه کسی فکر می‌کرد روزی برای بازی ایران مقابل کامبوج، جمعیتی این‌گونه پشت درهای آزادی منتظر و آماده باشد؟

درهای ورزشگاه آزادی یکی یکی به روی دخترها باز می‌شود. به تصویر دقت کنید؛ تعدادی از زنان محجبه به چادر، ماموران نیروی انتظامی و کمی دورتر ماموران لباس شخصی (با بی‌سیم در دست) دخترها را تا روی سکوها هدایت می‌کنند. وزارت ورزش و نیروی انتظامی در این بازی از سیصد زن پلیس با عنوان «همیار دختران» برای آن‌چه مراقبت از رفتار تماشاگران زن در ورزشگاه یاد کرده‌اند استفاده می‌کنند.

مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

اینجا ورزشگاه آزادی؛ خانم‌هایی که بلیت دارند با نیروی انتظامی همکاری صد در صدی داشته باشند. خانم‌هایی که بلیت ندارند موقعیت را ترک کنند.

دخترانی که موفق به خریدن بلیت ورود به ورزشگاه آزادی شدند به ایران‌وایر از حس خود می‌گویند: «نوه‌های ما به حال‌ مادر بزرگ‌شان افسوس خواهند خورد.»

سکوهای اختصاص یافته به زنان آرام آرام پر می‌شود. بیش از یک ساعت تا آغاز بازی ایران و کامبوج زمان باقی مانده؛ سکوهای مردان خالی و سکوی زنان در حال تکمیل شدن است. شور و حال زنان، پیش از آغاز بازی را ببینید. این سکوها پس از چهار دهه میزبان دختران شده است.

دقایقی پیش از آغاز بازی ایران و کامبوج؛ ورزشگاه آزادی که چهار دهه لقب ورزشگاه «مردانه» گرفته بود حالا خالی از مردهاست. اما دختران همان سکوهای معدودی که فدراسیون به آن‌ها اختصاص داد را پر کرده‌اند.

ورود دختران به سکوهای ورزشگاه آزادی. حضور نیروهای زن نیروی انتظامی و همین‌طور شوق عکاس‌ها برای ثبت تصاویر دخترانی که به آزادی راه پیدا کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy