Friday, Oct 11, 2019

صفحه نخست » پمپئو: برای بازدارندگی مقابل ایران نیروها و تسلیحات بیشتری به سعودی ارسال می‌شود

A11EB8FC-3E39-4C1D-BE80-D3F5B635F8FA.jpegالعربیه فارسی

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا شنبه 12اکتبر ضمن تهدید رژیم ایران به فروپاشی اقتصادی زودهنگام، اعلام کرد که کشورش به حمایت‌ها از پادشاهی عربی سعودی جهت تقویت توان بازدارندگی آن در برابر تعدی‌های ایران ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در حساب کاربری خود بر شبکه توئیتر نوشت که ایالات متحده با هدف توانمند کردن سعودی برای بازدارندگی در برابر تعدی‌های ایران و نیز تقویت بنیه دفاعی این کشور، نیروهای اضافی و تجهیزات نظامی بیشتری مستقر می‌کند.

پمپئو همچنین ایران را چنانچه به تعدی‌هایش ادامه دهد به فروپاشی اقتصادی زودهنگام تهدید کرد و گفت: «رژیم ایران باید رفتارش را تغییر دهد و همانند یک کشور نرمال رفتار کند و در غیر این صورت با فروپاشی اقتصادی مواجه خواهد شد».
از سوی دیگر، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز جمعه 11 اکتبر در یک کنفرانس خبری گفت که سعودی هم‌پیمانی قدیمی در خاورمیانه است و باید توانمندی‌های دفاعی آن را تقویت کرد.

وزیر دفاع آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود در این کنفرانس خبری تهران را مسئول حملات به تاسیسات نفتی سعودی دانست.

او در این‌باره گفت که تهران همچنان به سیاست‌هایش در تهدید ثبات جهانی ادامه می‌دهد.

اسپر در ادامه گفت سعودی هم‌پیمانی قدیمی در خاورمیانه است و باید توانمندی‌های دفاعی آن را تقویت کرد.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه توضیح داد که واشینگتن تعدادی بیشتری از نیروهای نظامی را در سعودی مستقر می‌کند علاوه بر سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت که با تهدیدهای ایران مقابله خواهند کرد.

مارک اسپر همچنین استقرار نیروهای آمریکایی را نشان از قابلیت تحرک و مانور ارتش آمریکا برای تعامل با رویدادها و مواضع مختلف عنوان کرد.

او گفت که واشینگتن به زیر نظر گرفتن اوضاع ادامه داده و همزمان با آن انتظار دارد کنگره این کشور با استقرار نیروهای بیشتری برای حمایت از هم‌پیمانان موافقت کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy